ماهیت شیعه انگلیسی برای جهانیان تبیین شود/ شیعه انگلیسی هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت ندارد

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ناهیت شیعه انگلیسی که هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت(ع) ندارد و در برابر دشمن سکوت می کنند باید تبیین شود، گفت: این موضوع روشن شود که اگر کسی تابع اهل بیت است، در برابر دشمن ایستادگی کرده و فداکاری می کند.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش مهم و تأثیر گذار مجمع تقریب مذاهب اسلامی، تأکید کرد: کار این مجمع بسیار مهم، تأثیرگذار، نقش آفرین و با فضیلت است.

وی افزود: باید سعی کنیم اسلام را آن طور که قرآن گفته است، معرفی کنیم و تلاش کنیم تا با تحصیل قدرت، شرایطی را به وجود بیاوریم که هیچ جبار، ظالم و ستمگری جرأت مقابله و صحبت کردن علیه اسلام و نظام اسلامی را نداشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت قدرت آفرینی اسلام و نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر این قدرتی که قرآن بیان کرده و لازمه جامعه اسلامی است، به وجود بیاید دیگر کسی مانند ترزا می جرأت نمی کند که در بحرین و در حضور مسؤولان سعودی و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، علیه ایران صحبت کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه، تصریح کرد: برگزاری کنفرانس های تقریب خوب است، اما قدرت ندارد تا جلوی صحبت های امثال ترزا می را بگیرد و ما باید شرایطی را به وجود  بیاوریم که چند نفر از افراد شاخص، قهرمانان شجاع و تأثیرگذار جهان اسلام، کفن پوش به میدان آمده و متحد شوند تا قدرت واقعی اسلام نشان داده شود.

وی افزود: یکی از کارهایی که در بحث تقریب مذاهب باید صورت بگیرد، معرفی اسلام ناب است، اسلامی که در قرآن و سخنان اهل بیت(ع) بیان شده است و نه اسلامی که در کتاب های دیگر آمده است، چرا که آن تعاریف از اسلام، مخالف اسلام ناب است و هم چنین سعی شود شیعه به صورت دقیق معرفی شود چرا که ما از نظر برهان، منطق و دلیل چیزی کم نداریم و باید با مدارک قوی خودمان، تشیع راستین را معرفی کنیم چرا که ما تابع فرهنگ اهل بیت(ع) هستیم و کربلا و عاشورا را داریم که با استفاده از این فرهنگ غنی، همیشه شیعه دربرابر جباران، مستکبران و ظالمان ایستاده و مقاومت کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت معرفی صحیح اهل سنت، عنوان کرد:  باید تعریف صحیحی از اهل سنت در برابر وهابیت صورت بگیرد و بیان شود که ما با اهل سنت وحدت داریم و اجازه ندهیم خلط مبحث صورت بگیرد که همه اهل سنت را تکفیری و وهابی معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عین حالی که قدرت و تبلیغات داریم، باید باب مناظره را نیز باز بگذاریم؛ شیعه انگلیسی که هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت ندارد و در برابر دشمن سکوت می کنند را معرفی کنیم و این موضوع روشن شود که اگر کسی تابع اهل بیت است، در برابر دشمن ایستادگی کرده و فداکاری می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با تأکید بر عدم نرمش در تعریف اسلام ناب، ابراز کرد: باید مراقب بود که در تعریف اسلام و تشیع، نرمش زیادی صورت نگیرد چرا که اسلام ناب، آن اسلامی است که در مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد و توسط امام و رهبری بیان شده است و اگر این نرمش زیاد شود، تصور می کنند که آن ها حق هستند و تشیع مکتب باطل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید آن چنان قدرتی به وجود بیاوریم که حکام بحرین جرأت نکنند سه جوان را شهید کنند و شیعه را تحت فشار بگذارند، امروز روز سکوت نیست و روز حرکت و فعالیت است و یک عده کفن پوش  باید علیه آل سعود و آل خلیفه به میدان بیایند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 6