بومی سازی روش های تبلیغ در حوزه کهن خراسان

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، بومی سازی سرفصل های تبلیغ را یکی از مهمترین ارکان تاسیس مدرسه تبلیغ در این حوزه دانست.حجت الاسلام محمد فردوسی پور در گفتگو با روابط عمومی حوزه علمیه خراسان با توجه به بازدید از مراکز تبلیغ حوزوی قم و تهران بیان کرد: بومی سازی سرفصل های تبلیغ یکی از مهترین ارکان تاسیس مدرسه تبلیغ در این حوزه است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به بازدید از جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: با توجه به اینکه این مرکز در مجامع بین المللی خارج از کشور حضور گسترده ای دارد تفاهم نامه و برنامه ای اتخاذ شد تا در خصوص شرکت در کنفرانس های بین المللی برای ارتقا سطح علمی و توانمندی های طلاب، حوزه علمیه خراسان نیز در این جوامع حضور یابند.
وی با اشاره به اینکه معاونت تبلیغ جلسه ای را با مبلغان جامعه المصطفی العالمیه در قم برگزار کرد، گفت: سند جامع تبلیغی جامعه المصطفی للعالمیه، سرفصل ها و دروس مورد نیاز مدرسه تبلیغ در این بازدید مورد ارزیابی قرار گرفت.
حجت الاسلام فردوسی پور تصریح کرد: به منظور آشنا شدن با سیستم ها و روش هایی که مجموعه های مختلف آموزشی در بالابردن سطح آگاهی ها و ارتقا فعالیت های تبلیغی دارند و در راستای بومی سازی و پیاده کردن آنها در حوزه علمیه خراسان، این بازدیدها صورت گرفته است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در همه جلسات رابطه ای میان مباحث آموزشی و تبلیغی وجود داشته است، اظهار داشت: تربیت مربی و مبلغ یکی از اساسی ترین ارکان مدرسه تبلیغ و معاونت آموزش این حوزه است.
حجت الاسلام فردوسی پور در پایان گفت: بهره گیری از تدوین کتاب و سرفصل های تدوین شده در دیگر حوزه های علمیه کشور در بحث آموزش طلاب، استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه خواهران در زمینه دیتا سنتر و فضای مجازی در راستای ارتقا و توانمندسازی سطح داده حوزه علمیه خراسان، حضور طلاب مستعد خراسان در دانشگاه دفاع ملی برای پیشبرد منویات رهبری در اهداف سند چشم انداز حوزه و آینده پژوهی، مدیریت بحران و مدیریت استراتژیک در جهت تحول حوزه علمیه خراسان از تعاملات و توافق های انجام شده در این سفر بود.
گفتنی است، بازدید از مراکز تدوین کتب حوزوی، دانشگاه فضای مجازی جامعه المصطفی العالمیه، دیتا سنتر امین مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم و دانشگاه دفاع ملی تهران با حضور معاونت آموزش، تبلیغ، مسئول و همکاران فناوری اطلاعات و مسئولان اداره آموزش خواهران حوزه علمیه خراسان در سه روز انجام شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 3