باید فعالیت حوزه در برابر هجمه دشمنان تقویت شود

 
عضو جامعه مدرسین گفت: ممکن است در همین لباس کسانی بیایند به صورت ضد انقلابی کارهایی انجام دهند، گروه راه بیندازند، یارخواهی کنند و طمع هایی داشته باشند، این مسائل در حوزه دیده می شود اما ماهیت حوزه نیست بلکه از عوارضی به شمار می رود که از خارج حوزه تزریق می شود و نابود شدنی هستند

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پشتیبانی فکری حوزه از نظام گفت: هرچه توفیق در این زمینه بوده برای حوزه است و الا از نظر علمی کسی پشتیبان انقلاب نمی تواند باشد.

وی افزود: از نظر علمی مسأله ولایت فقیه است و هرچه رساله نوشته شده از سوی حوزویان است و بسیار کار کردند و زحمت کشیدند، این حوزویان بودند که منبر رفتند و تبلیغ دین اسلام و انقلاب کردند و برای معرفی دین مبین مقاله نوشتند، دیگران هم حضور داشتند اما در این حد نبودند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بابیان این که از نظر علمی جایی جز حوزه نمی تواند از ولایت فقیه پشتیبانی کند، اظهار داشت: شاید ده ها جلد کتاب از سوی حوزه درباره ولایت فقیه نوشته شده و هنوز هم مباحث برقرار است.

وی با ارزیابی فعالیت حوزه در پاسخگویی به نیازهای جامعه ادامه داد: حوزه تا جایی که استعداد داشته و توانسته سعی کرده که در عرصه ها و زمینه های گوناگون نیازهای جامعه را برطرف کرده و نسبت به آن ها پاسخگو باشد.

آیت الله ممدوحی با بیان این که امروزه سیستم کارها متفاوت شده است، ابراز داشت: امروز فضای جامعه و کارها در سیستم سایبری رفته که سرمایه گذاری کلانی را می طلبد، این کار دست دولت بوده و چنین کاری برای حوزه نکرده است.

وی عنوان کرد: حوزه در این زمینه هم فعالیت های خوبی داشته است اما آنگونه که متناسب با هجمه ها باشد نیست چون امروز دشمنان بسیار گسترده کار می کنند یعنی اگر دشمن هزاران پایگاه مخرب دارد پایگاه های مقابله ما در حد صد پایگاه است از این رو این مقدار در برابر آن هجمه گسترده کافی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حوزه نیاز به تقویت دارد و بی جا نباید از حوزه توقع داشت، باید گفت که چقدر به حوزه کمک شده که توقعات بالایی دارند؛ ماهیت حوزه ماهیتی انقلابی و دینی بوده و دین به دنبال انقلاب است چون انقلاب ما دینی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: البته ممکن است در همین لباس کسانی بیایند به صورت ضد انقلابی کارهایی انجام دهند، گروه راه بیندازند، یارخواهی کنند و طمع هایی داشته باشند، این مسائل در حوزه دیده می شود اما ماهیت حوزه نیست بلکه از عوارضی به شمار می رود که از خارج حوزه تزریق می شود و نابود شدنی هستند ماهیت و پیکره حوزه حمایت از انقلاب و تبعیت از رهبری است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 12