دبیر اتاق تبلیغ خراسان: ویژگی انسانهای خدامحور/انقلابی مسلمان باید خدا محور باشد

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که هرچه شکرمان نسبت به خداوند متعال بیشتر باشد، حکمت، انسانیت و ساخته شدنمان نیز عمیق تر است، گفت: ویژگی بارز اهل بیت حمد و ثنای الهی در مصیبت و گرفتاری ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد هادی مشیری، عضو اتاق تبلیغ خراسان، عصر امروز در مسجد گوهرشاد با بیان این که در مکتب اهل بیت و سیره معصومین گاه حرکت های انقلاب گونه و گاه سکوت و صبر را شاهد هستیم بیان کرد: به ما فرموده اند تا در هر شرایط و وضعیتی با حرکت امامتان همراه شده و خودتان را با او هماهنگ کنید.

ضرورت همراهی امت با ولی خدا به عنوان هادیان بشریت

وی ادامه داد: همانگونه که در نماز جماعت نیز خود را با امام جماعت هماهنگ کرده و نماز طولانی می خوانیم، در عمل به احکام و دستورات زمانه نیز باید از امام زمان خود پیروی کنیم چراکه امام ولی خداست و آن وحی و چشم باطن تنها در وجود امام نهادینه شده که با استفاده از آن می توان راه مستقیم را تشخیص داد و اوضاع را به خوبی سنجید.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به قیام ۳ تن از اهل بیت تصریح کرد: حضرت زهرا(س) اولین کسی است که در میان اهل بیت قیام مهمی راه به راه انداخت که هنوز آثار آن را در جامعه می بینیم و ختم آن با قیامت حجت بن الحسن اتفاق می افتد، قیام دوم قیام ابی عبد الله الحسین و سومین قیام نیز مربوط به امام عصر(عج) است.

ظهور امام زمان در شرایط تغییر جایگاه ارزش ها به ضد ارزش هاست

حجت الاسلام مشیری با بیان این که این قیام ها نتیجه و حاصلی جز تبدیل ضد ارزش ها به ارزش ها نداشته  و ندارد، خاطر نشان کرد: در دوران پیش از ظهور این ارزش ها مبدل به ضد ارزش و ضد ارزش ها مبدل به ارزش شده اند و یکی از سخت ترین قیام ها، قیام امام عصر(عج) است چراکه امام زمان(عج) در شرایطی ظهور می کنند که ارزش ها جای خود را به ضد ارزش داده است.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت زهرا(س) در شرایطی قیام کردند که همه ارزش ها جای خود را به ضد ارزش داده بود، یادآور شد: به این ترتیب در صحرای کربلا نگفتند به امام حسین(ع) حمله کنید بلکه می گویند به جنگ حسین کافر و خارجی بروید؛ در حقیقت آنان حسین بزرگ شده بر دوش پیامبر را کافر، خارجی و ضد ارزش دانسته و پیروان یزید میمون باز بد سابقه را به صورت خلیل الله جلوه دادند که نشان می داد تغییر اساسی در ارزش ها صورت گرفته است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: در زمان امام زمان(عج) این اندازه کار سخت می شود که وقتی حضرت تشریف می آورند و احکام دین را تبیین می کنند عده ای می گویند این حرف ها را تا کنون نشنیده ایم؛ همانطور که عده ای امروز به نام اسلام قتل عام و تجاوز به عنف می کنند و اسم آن را جهاد می گذارند؛ به همین سبب قیام حضرت زهرا(س) آنهم در شرایطی که همه خود را راوی پیامبر دانسته و خاطره های بسیاری را با رسول گرامی اسلام(ص) دارند قیام سخت و دشواری محسوب می شود.

توحید و خداباوری مهمترین خصوصیت انسان های خدامحور است

حجت الاسلام مشیری خداباوری را اولین خصوصیت انسان های خدامحور دانست و بیان کرد: این خداباوری این اندازه مهم است که گاهی یک نفر را با چندنسل واسطه معصوم به جایگاهی می رساند که زیارتش معادل با امام معصوم می شود و نداشتن آن گاهی فرزند امام معصوم را ناشناس می کند همانطور که نه نسل پس از امام مجتبی یعنی سید عبد العظیم حسنی با داشتن توحید و خداباوری نائب و وکیل امام معصوم شده و زیارت مزار او در شهر ری معادل با زیارت امام حسین(ع) در کربلا است.

وی با بیان این که توحید و خداباوری توکل در پی خود می آورد، اظهار کرد: سوره حمد ام الکتاب بوده و بسیاری از مفاهیم ناب و عمیق قرآنی در این سوره آمده است، ثواب سوره حمد نیز معادل با تمام قرآن است اما گاهی این حمد و توحید را جدی نگرفته و در عبارات این سوره همچون « ایاک العبد و ایاک النستعین» بی توجه و اهمیت هستیم.

عضو اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: نماد امام زمان(عج) دو رکعت نماز است که در هر رکعت با رسیدن به سوره حمد عبارت «ایاک النعبد و ایاک النستعین» باید صدمرتبه تکرار شود که به این ترتیب هم عبودیت و هم توکلمان را سامان داده ایم.

قدردانی از خداوند به پاس نعمات بی حد و اندازه؛ دومین خصوصیت انسان های خدامحور

حجت الاسلام مشیری دومین ویژگی انسان های خدامحور را تشکر و سپاس از خداوند متعال دانست و گفت: اولین آیه قرآن الحمد الله رب العالمین است و قرآن همواره بیان کرده که راه دستیابی به علم و خودسازی تشکر و قدردانی از خداوند متعال است.

وی با بیان این که عده ای نسبت به نعمات دیگران تشکر کرده اما نسبت به نعمات و الطاف الهی تشکر و قدردانی ندارند، خاطر نشان کرد: هرچه اندازه شکرمان نسبت به خداوند متعال بیش تر باشد، حکمت، انسانیت و ساخته شدنمان نیز عمیق تر بوده و حضرت زهرا(س) هنگامی که با ورود به مسجد تصمیم به سخنرانی با آن وضعیت دست و بازوی شکسته و بچه سقط شده دارند اولین جملاتشان حمد و ستایش خداوند است که باید برای من و شما درس، پند و الگو باشد.

حجت الاسلام مشیری با بیان این که عده ای لحظات آخر نیز حمد و ستایش خداوند متعال را گفته و اینگونه هم شما از خداوند هم او از بندگان رضایت دارد، بیان کرد: در هر شرایطی باید با دیدن نعمت های خداوند متعال تشکر و قدردانی کرد؛ می بینیم رد صحرای کربلا خاندان امام حسین(ع) با هر شرایطی خداوند را ستایش می کنند که این درسی بزرگ برای جهانیان باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 4 =