آیت الله العظمی جوادی آملی:تاکید بر حمایت از جوانان نخبه کشور

تصاویر/ دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با مراجع و علما
آیت الله العظمی جوادی آملی:کشور را مردان بزرگ هدایت می کنند و هوش ایرانی مثال زدنی است، جوانان ما اگر حمایت شوند ،استعداد بسیاری برای رشد و پیشرفت دارند، ما باید با تامین و حمایت از جوانان و رعایت عدالت و اخلاق در جامعه، نخبگان را در کشور تقویت کنیم تا با حریت زندگی کنند.در جریان دفاع مقدس همین جوانان نشان دادند که در حد فرشتگان هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله  جوادی آملی در دیدار کتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشتند: دهه پر برکت فجر برای همه ما عزت و شرف است و امیدواریم که خداوند بیش از پیش این کشور را عزیز و مقتدر بدارد.

ایشان در ادامه به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کردند و بیان داشتند: در جریان مذاکرات هسته ای و قبل از آن، غربی ها اصرار داشتند که ایران به سلاح اتمی دست پیدا نکند! در حالی که ما قبل از آنها و پیش از آنها بمب اتم را تحریم کرده و این را اعلام کرده بودیم، چرا که معتقدیم کسی به سمت بمب اتم می رود که نه دین را بشناسد و نه خدا را.

معظم له خاطرنشان کردند: دو غده در تفکر غرب وجود دارد؛ یکی انکار معاد و دیگری انکار تجرد روح؛ یعنی انسان بعد از مرگ تمام می شود و حساب و کتابی در کار نیست! این نوع تفکر، جنگ جهانی اول و دوم و جنگهای نیابتی امروز را راه می اندازد و اگر امروز هم بتوانند ابایی از راه اندازی جنگ جهانی سوم ندارد.

حضرت  آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: در حالی که میلیونها گرسنه و فقیر  و هزاران مهاجر و آواره در جهان وجود دارد، می بینید که بودجه بعضی از کشورهای غربی صرف آدم کشی می شود و در کشورهایی مانند آمریکا، کارخانه های تولید سلاح های کشتار جمعی آنها سه شیفته در حال کار است! این برتری طلبی ها، جاه طلبی ها و غرور که امروز غرب را گرفتار کرده است، از این نگرش نشأت می گیرد.

ایشان ابراز داشتند: غربی ها چون خود را نشناختند در حد یک حیات گیاهی زندگی می کنند در حالی که دین آمده تا انسانیت انسان را شکوفا کند و به او تعالی ببخشد. قرآن کریم می گوید انسان بدنی دارد که فرع است و با مرگ می پوسد، اما روحی دارد که اصل است و ابدی است، انسان در مواجهه با مرگ، مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد، انسان از پل مرگ می گذرد و ابدی می شود؛ در نتیجه، انسان ابدی، توشه ابدی می خواهد و این توشه همان ایمان و اعتقاد به خداست. بنابراین قبل از هر مساله ای باید این بخش های فرهنگی برای ما حل شود تا با تکیه بر این باورها به پیش برویم و به دیگران نیز متذکر شویم.

معظم له تصریح داشتند: یک فطرت در درون همه انسانها به ودیعه نهاده شده است که قابل اصلاح است، لذا باید در مذاکرات و گفتگوهای فرهنگی این نکات به آنها متذکر و یاد آوری شود که آنها بدانند ابتدا باید ماهیت حقیقی انسان برای انسان روشن شود که خداوند او را با فرشتگان مقایسه کرده و دارای مشترکات فراوانی با فرشتگان است.

حضرت آیت الله جوادی آملی متذکر شدند: متاسفانه این بینش غربی در برخی بخش های جامعه علمی ما نیز رسوخ کرده است که باید در این خصوص بیشتر هوشیار باشیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت از جوانان نخبه کشور را مورد تاکید قرار دادند و اظهار داشتند: کشور را مردان بزرگ هدایت می کنند و هوش ایرانی مثال زدنی است، جوانان ما اگر حمایت شوند ،استعداد بسیاری برای رشد و پیشرفت دارند، ما باید با تامین و حمایت از جوانان و رعایت عدالت و اخلاق در جامعه، نخبگان را در کشور تقویت کنیم تا با حریت زندگی کنند.

معظم له با اشاره به مجاهدت های جوانان در جریان انقلاب و دفاع مقدس ابراز داشتند: در جریان دفاع مقدس همین جوانان نشان دادند که در حد فرشتگان هستند، این جنگ هشت ساله در واقع یک جنگ جهانی بود؛ چرا که جنگ جهانی تنها به این معنا نیست که چند کشور بر علیه چند کشور وارد جنگ بشوند، وقتی همه دنیا با یک کشور مظلوم وارد جنگ می شوند هم این جنگ جهانی است و دفاع مقدس اینچنین بود، اما به لطف الهی این کشور پیروز شد.

ایشان ادامه دادند: ما نشان دادیم که همواره پای امضاء خود می ایستیم  و این را در عمل اثبات کردیم؛ بعد از امضای قطعنامه ۵۹۸، در جریان حمله عراق به کویت، با همه جنایت هایی که عراق بر علیه ما انجام داده بود، حتی یک موشک از سمت ما به عراق پرتاب نشد، در حالی که همین غربی ها حتی بعد از قطعنامه، عملیات مرصاد را به وسیله منافقین بر علیه ما به راه انداختند، آنها اینگونه رفتار کردند و ما اینگونه پای امضای خود ماندیم و این شرف ماست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 14