عضو هیات امنای اتاق تبلیغ: تبیین سلامت معنوی جامعه وظیفه حوزه های علمیه است

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه اگر سلامت معنوی از سوی حوزه های علمیه تبیین نشود، حوزویان رسالت اصلی خود را انجام نداده اند، گفت: وظیفه اصلی حوزه های علمیه تبیین این مباحث و راهبرد صحیح برای سلامت معنوی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو اتاق تبلیغ خراسان صبح امروز در نشست «جایگاه تربیت در اندیشه و سیره حضرت فاطمه زهرا(س)»در جمع طلاب مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو به نقش حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه معصومین علیهم السلام در سلامت معنوی اشاره کرد و افزود: موضوع سلامت معنوی یکی از مسائل مهمی است که چنانچه به مخاطره افتد سلامت جسمی هم در خطر است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه تبیین سلامت معنوی وظیفه حوزه های علمیه است، گفت: سلامت معنوی یکی از مباحث مهم و ضروری است که غفلت از آن می تواند آسیب های غیر قابل جبرانی به جامعه اسلامی وارد کند.

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه اگر سلامت معنوی از سوی حوزه های علمیه تبیین نشود، حوزویان رسالت اصلی خود را انجام نداده اند، ادامه داد: وظیفه اصلی حوزه های علمیه تبیین این مباحث و راهبرد صحیح برای سلامت معنوی جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) که می فرمایند: «نحن وسیلته فی خلقه و نحن خاصته و محل قدسه و نحن حجته فی غیبه و نحن ورثه أنبیائه» ما اهل بیت رسول خدا (ص)وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان خداییم و جایگاه پاکی ها، ما دلیل های روشن خداییم و وارث پیامران الهی هستیم، ابراز داشت: خداوند متعال همه این جایگاه ها را در وجود اهل بیت عصمت و طهارت قرار داده است.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بشر به یک امام و هادی به عنوان سلامت معنوی نیاز دارد، ادامه داد: امروز دنیا دست یک عده آدم وحشی به دور از انسانیت که نمونه اش آمریکای جنایتکار است قرار گرفته است که بویی از انسانیت ندارند، این رفتار آدم های احمق و مجنون است که مردم از دست او ترس دارند.

نقش حوزه های علمیه در تبیین سلامت معنوی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش حوزه های علمیه در تبیین سلامت معنوی تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه رسالت حوزویان از قبل سخت تر است چون در مقابل هجمه سنگینی از تهاجمات غربی و غالب کردن فرهنگ غرب علیه مسلمانان قرار گرفته اند.

حجت الاسلام دهشت اصل خدامحوری را از اصول سلامت معنوی دانست و اظهار داشت: سیره و روش حضرت زهرا سلام الله علیها و اولیای خداوند، خدامحوری و خداباوری است.

وی معاد باوری و معاد محوری را از اصول دیگر سلامت معنوی دانست و ادامه داد: امروزه در فضای مجازی مساله معاد وجود ندارد و باورهای معادی زیر سوال رفته است.

فضای مجازی، یکی از آسیب های سلامت معنوی در جامعه اسلامی است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه فیش نجومی، تعرض به بیت المال و تعدی در جامعه اسلامی از آثار کسانی است که معاد و قیامت را قبول ندارند،گفت: کسی که معاد باور باشد قطعا در جامعه اسلامی خیانت نمی کند.

وی تفکر و تدبر در امور به همراه علم آموزی و انجام دادن عمل به خاطر رضای خداوند را از اصول دیگر سلامت معنوی دانست و اظهار داشت: اولیای الهی اینگونه بوده اند.

حجت الاسلام دهشت در پایان با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از آسیب های سلامت معنوی در جامعه اسلامی است، به نقش و وظیفه حوزه های علمیه نسبت به تقویت خداباوری در جامعه اسلامی تاکید کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 11