عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان :تحول اقتصادی مورد نظر انقلاب اسلامی هنوز محقق نشده است

آیت الله علم الهدی گفت: در بحث اقتصادی آن تحول عظیم که مدنظر انقلاب اسلامی است، محقق نشده و در عدالت اجتماعی دگرگونی رخ نداده است.

آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه پنجشنبه با حضور در هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان تأمین اجتماعی که در محل هتل مدینه الرضا برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اقدام ارزشمند این سازمان در برگزاری مسابقات قرآنی، اظهار کرد: یک حرکت ارزشمند مقدس در یک نهاد اجتماعی نشانگر اخلاص آن نهاد در خدمات خود، در سایه آموزه های دینی و ارزش های اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به تبیین رسالت مشترک نهادهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: رسالت ما در این انقلاب، ایجاد یک جامعه سالم  و اجتماع حائز اصول اصیل انسانی و نیز توسعه و ترویج مکتب اسلام است چرا که معتقدیم تمامی مفاسدی که در اجتماع انسانی رخ می دهد نتیجه دوری از خدای تبارک و تعالی است.

وی با بیان این که «هر کدام از جوامع بشری که نزدیک تر به تعالیم آسمانی هستند از انسانیت بالاتری برخوردارند»، افزود: اگر واژه های «انقلاب» و «اسلام» را با یکدیگر بیامیزیم، محصول آن انقلاب اسلامی می شود و هنگامی که مسیر این انقلاب در راستای تحقق جامعه اسلامی قرار گرفت، انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه محقق شده است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: جهت گیری به سوی دین و ارزش های دینی باید بتواند در تمام شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زندگی مردم تاثیرگذار باشد. اگر دین در رأس تمام شئون حاکمیت قرار گیرد، آنجاست که انقلاب به آن دگرگونی اسلامی خود می رسد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «حرکت ما در مسیر تحقق انقلاب اسلامی هنوز به میانه راه رسیده است»، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به معنای تحقق آن  نیست؛ بلکه ما از اول در راه انقلاب بودیم و در این راه با موانعی همچون رژیم ستمشاهی برخورد کردیم و آن ها را کنار زده و به راه خود ادامه دادیم و می دهیم تا به نقطه کمال انقلاب نائل شویم.

وی با یادآوری دستاوردهای گوناگون انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: ما در برخی ابعاد سیاسی و فرهنگی موفقیت هایی به دست آورده ایم و برای نمونه در عرصه فرهنگ، نسل سوم و چهارم نشان داده است که تا اندازه ای در قالب یک اصول مشخصی تحول پیدا کرده است؛ اما در بحث اقتصادی آن تحول عظیم که مدنظر داشتیم، به وجود نیامده است و مشخصا در برخی مؤلفه های اقتصاد اسلامی همچون عدالت اجتماعی دگرگونی رخ نداده است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که «هر چه عوامل درونی اقتصاد به اصول دینی نزدیک تر باشد، کشور به اقتصاد دینی نزدیک تر خواهد شد، اظهار کرد: وحی و قرآن در اندیشه مردم ما قرار دارد و هر سخنی غیر وحی و کلام خدا به مردم بگوییم، دچار تردید و شک می شوند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    7 + 8 =