نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در واکنش به سخنان هنجارشکنانه استاندار: شادی مردم را نباید در مجالس رقص و برگزاری کنسرت جست/ نیاز مردم خراسان‌جنوبی به رفع فقر و توجه به معیشت است/اجتماع مردم بیرجند در واکنش به سخنان استاندار خراسان جنوبی/

 خبرگزاری فارس: شادی مردم را نباید در مجالس رقص و برگزاری کنسرت جست/ نیاز مردم خراسان‌جنوبی به رفع فقر و توجه به معیشت

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: شادی مردم را نباید در مجالس رقص و برگزاری کنسرت جست، بلکه باید در بازگشایی کارخانه‌های تعطیل‌شده و رفع محرومیت، رکود و تورم پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در جمع مردم معترض بیرجند به سخنان هنجارشکنانه استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: حضور مردم در صحنه‌ها به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن به خاطر تعهد مردم با خدا و دین، تعهد با اهل بیت(ع) و نظام اعتقادی آنها است.

وی افزود: مردم ما بسیار بزرگوار هستند و همه مشکلات را تحمل می‌کنند ولی در مقابل دشمن ید واحده هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: جای تأسف است کسانی برای فریب مردم از واژه‌هایی استفاده می‌کنند که برای خود طرفدار پیدا کنند، ولی اینها همان دست‌های چدنی هستند که در دستکش مخملی‌اند.

* در استانی که سالانه ۱۸۰ نفر در جاده‌ها می‌میرند حرف از رقص مفهومی ندارد

عبادی خطاب به استاندار گفت: شما اگر می‌خواهید مردم شاد باشند باید به شما تبریک گفت، ولی شادی در چه چیزی؟! زمانی که این همه کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند و این همه گرسنه در استان داریم؟!

وی ادامه داد: وقتی یک هفتم جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و این تازه وضعیت خوب این دسته از مردم است، یا وقتی این همه در جاده‌ها کشته می‌شوند و بنا بر آمار پلیس راه سالانه ۱۸۰ نفر فقط در جاده‌ها کشته می‌شوند و این جدای از تعداد مصدومین است حرف از رقص و شادی چه معنی دارد؟!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: آیا مسؤولان ورشکستگی‌های بازار رو چک می‌کنند که حالا می‌خواهند مردم را با رقص شاد کنند.

عبادی تصریح کرد: اگر می‌خواهید مردم خوشحال شوند برای بیکارها کار ایجاد کنید، جاده‌ها را اصلاح کنید و همه وعده‌هایتان را محقق کنید.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که می‌گویند مردم با رقص و آواز شاد می‌شوند تعداد معدودی بوده که طرفدار رژیم سرمایه‌داری هستند و دنیایشان همین رقص و تفریحات است و قاطبه مردم از آن دست نیستند و شادی آنان در حل مشکلات است.

* استاندار مگر مجتهد است که حکم دینی می‌دهد!!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از سخنان استاندار درباره لطمه نزدن رقص به اسلام گفت: در کجای جهان مردم اجازه می‌دهند که کسی که از هیچ چیز سرش در نمی‌آید مثل من که از پزشکی چیزی نمی‌دانم بیایم و مسأله پزشکی بگویم.

عبادی تأکید کرد: حالا استاندار به چه حکمی به خود اجازه می‌دهد که حکم دینی بگوید که رقصیدن زن و مرد در دین اشکالی ندارد، مگر شما مجتهد هستید یا شما درس حوزه خوانده‌اید یا شما صاحب نظر هستید که این چنین اظهار نظر می‌کنید؟

وی با اشاره به سخن استاندار مبنی بر اینکه رئیس جمهور فلان آهنگ را گوش می‌دهد و فلان کار را می‌کند، گفت: هر کس در جایگاه خودش احترامش واجب است ولی نباید نیروی اجرایی کشور را با مرجع تقلید یا با رهبر مقایسه کنیم، حالا اینکه آن آقا فلان آهنگ را گوش می‌کند یا نمی‌کند چه ارتباطی به مردم دارد زیرا مردم مرجع دینی دارند مگر قرار است هرکس که رئیس شد، مردم مقلدش شوند؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: مردم از رئیس توقع دارند که کارها را انجام بدهد چون در سیستم قانون اساسی ما دولت به معنای خاصش دولت خدمتگزار است نه پادشاه نه شاهنشاه.

عبادی تأکید کرد: شما که مسؤول هستید، دارید استان را به آشوب می‌کشید شما فتیله‌های اختلاف بین مردم ایجاد می‌کنید.

عبادی خاطرنشان کرد: اصل آزادی مردم در اجرای صحیح قانون اساسی است، زیر ا با اجرای قانون، عدالت برقرار می‌شود ولی متأسفانه عده‌ای در کشور و حتی استان این آزادی و نشاط را از مردم گرفته‌اند.

اجتماع مردم بیرجند در واکنش به سخنان استاندار خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: اجتماع مردم بیرجند در واکنش به سخنان استاندار خراسان جنوبی

مردم بیرجند در واکنش به سخنان استاندار خراسان جنوبی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مردم بیرجند در واکنش به سخنان استاندار خراسان جنوبی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تجمع کردند.

در این تجمع که دفتر آیت‌الله عبادی مملو از جمعیت شده، مردم با شعارهای «استاندار استاندار بصیرت بصیرت»، «استاندار استاندار استعفا استعفا» و «استاندار استاندار خجالت خجالت» نسبت به سخنان هنجارشکنانه استاندار خراسان جنوبی که گفته بود رقص زن و مرد به اسلام ضربه نمی‌زند واکنش نشان دادند.

* قاسمی: آقای استاندار به جای دغدغه شاد کردن مردم؛ گره از کار آنها باز کنید

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: جناب استاندار لطفاً شما مشکلات مردم از بیکاری و تعطیل شدن کارخانه‌ها و گرانی را حل کنید، مردم با همین‌ها شاد می‌شوند و نیازی به رقصیدن ندارند.

سرهنگ علی قاسمی با بیان اینکه هر کجا که اسلام در خطر باشد سپاه و بسیج وارد می‌شود، اظهار داشت: حفظ اسلام تکلیفی بوده که بر دوش همه است و ما اگر لحظه‌ای غفلت کنیم اشرار جامعه بر ما حاکم می‌شوند و هرکجا هم کوتاه آمده‌ایم سر و کله مفسدین پیدا شده است.

وی با بیان اینکه احکام اسلام برای همه مشخص است و نیاز به تفسیر ندارد، تصریح کرد: در کجای اسلام آمده است که رقص مرد برای مرد یا زن برای زن یا مرد و زن برای یکدیگر جایز است و اشکالی ندارد، فقط آن چیزی که در اسلام آمده فقط رقص زن و شوهر برای همدیگر است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هدف از انقلاب را ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: ما این همه شهید در جنگ تحمیلی و ۱۷ هزار شهید ترور نداده ایم که امروز بخواهیم بگوییم رقص خوب است یا بد است.

قاسمی ادامه داد: در زمان طاغوت در کلاته دهاتی عده‌ای این حرف‌ها را می‌زدند ولی اینکه ما در جمهوری اسلامی این حرف را از استاندار و در جلسه اندیش‌ورزی با هنرمندان بشنویم که بگوید رقص اشکالی ندارد جای تأسف است.

وی خطاب به استاندار گفت: جناب استاندار شما به جای اینکه رقص را راه حل شادی مردم بدانید بهتر است قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان را فعال کنید، زیرا اکنون فقط یک جلسه از این قرارگاه برگزار شده که هدف آن هم گزارش دادن به رئیس جمهور و وزرا است.

قاسمی با بیان اینکه عده‌ای مشاوران استاندار شده اند که تنها دغدغه‌شان برگزاری کنسرت است، افزود: وقتی مردم شاد می‌شوند که مشکلات بیکاری و گرانی و تعطیلی کارخانه‌ها حل شود نه اینکه با رقص و برگزاری کنسرت بتوانیم مردم را شاد کنیم.

وی به برخی صحبت های استاندار در روز انتصابش در استان اشاره کرد و گفت: ایشان گفته بود من برای کار آمدم و ما مرد کاریم، حالا بعد از چند ماه از حضورشان در استان باید به مردم بگویند چه کارهایی را انجام داده‌اند؟

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به انتصابات غیربومی متعدد در ادارات استان اشاره کرد و افزود: آقای استاندار روز اول گفتند ما از نیروی غیربومی استفاده نمی‌کنیم ولی حالا در دفتر خودتان چند نفر نیروی غیربومی هستند؟

قاسمی با بیان اینکه متأسفانه صدا و سیمای استان حتی یک جمله هم از اعتراض ۲۲ امام جمعه استان در نماز جمعه پخش نکرد، گفت: قطعاً صدا و سیمای استان تجمع امروز و حرف‌های ما را پخش نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: البته حرف‌های ما به گوش کسانی که باید برسد می‌رسد ولی باید صدا و سیما هم به دغدغه‌های مردم توجه کند و اهمیت دهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 2 =