عضو اتاق تبلیغ خراسان:روش تربیت فرزند مهم‌ترین اصل فراموش شده از سیره اهل بیت

حجت الاسلام طباطبایی گفت: توجه به تربیت فرزندان مهم ترین موضوع در سیره اهل بیت(ع)‌ است که مورد غفلت واقع شده و در نتیجه بیشترین نقش در تربیت فرزندان به مهدکودک ها و مدارس محول شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی، سخنران حرم رضوی امروز در جوار بارگاه منور امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: راه و روشی که انسان بیش از هر چیزی به آن پایبند است را سیره می‌گویند از این روی ما در بررسی سیره اهل بیت(ع)‌ باید ببینیم بیشترین توجه و پایبندی این بزرگواران بر چه چیزی قرار داشته است.

وی با تأکید بر این‌که مهمترین موضوع در سیره اهل بیت(ع) که ما از آن غافل شده‌ایم، تربیت فرزندان است، گفت: در تربیت فرزندان باید دین را در وجود آن‌ها نهادینه کنیم اما در جامعه امروز، فرزندان را به مهدکودک، دبستان، دبیرستان و دانشگاه می‌سپاریم تا این نهاد‌ها هرچه خواستند را به فرزندان بیاموزند.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: متأسفانه بخشی از این مشکل مربوط تلاش بیش از حد بانوان جهت اشتغال و افزایش درآمد در موارد غیر ضروری است که در نتیجه‌ی آن از توجه زن به همسر، فرزندان و خانواده کاسته می‌شود.

سخنران حرم رضوی با بیان این‌که نیمی از عمر انسان باید در خانه و نزد خانواده سپری شود، تأکید کرد: ثواب هم‌نشینی زن و شوهر با یکدیگر و گفت و گو با هم از ثواب حضور در مسجد و دعا خواندن بیشتر است.

وی با تأکید بر این‌که حضور مؤثر والدین در خانه باید جدی تلقی شود، اظهار کرد: در چنین محیطی فرزندان با روحیه‌ای قدرتمند تربیت می‌شوند و به عظمت پدر و مادر پی می‌برند و آنچه برای تربیت لازم است را از والدین خود فرا می‌گیرند؛ فرزندان در وضعیتی رشد می‌کنند که پدر را برای همیشه به عنوان بزرگترین فرد خانواده و مادر را به عنوان یک الگوی تربیتی می‌شناسند.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه به کمرنگ شدن فرهنگ اسلامی اشاره و ابراز کرد: دشمن حتی برای تغییر اسامی فرزندان، نحوه لباس پوشیدن و الفاظ و کلمات روزمره ما نقشه کشیده است؛ برای نمونه عبارت‌هایی چون سلام علیکم، خداقوت، الحمدالله را از گفتار روزانه حذف و عبارت‌هایی چون سلام عرض شد، خسته نباشید و مرسی را جایگزین آن کرده است.

سخنران حرم رضوی تصریح کرد: همچنین اسامی که برای برخی از فرزندان انتخاب می‌شود نیز سمت و سوی غربی به خود گرفته است در حالیکه اهمیت و ارزش فراوانی برای برخی از اسامی اسلامی وجود دارد،‌به عنوان مثال طبق روایات در هر خانه ای که نام فاطمه وجود داشته باشد، پیامبر(ص) اهل آن خانه را دعا فرموده اند، همچین امام حسین(ع) سوگند یاد کرده‌اند که در هر خانه‌ای که نام سکینه و رباب باشد، آن خانه ارزشمند است.

وی به هزینه گزاف ازدواج و مهریه‌های سنگین اشاره و عنوان کرد: عده‌ای قیمت و  ارزش انسان و انسانیت را فراموش کرده و آن را با طلا و مهریه‌های سنگین معاوضه می‌کنند در حالیکه طبق سیره اهل بیت(ع) ازدواج باید بر اساس هم کفو بودن و با مهریه آسان انجام شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 3