فضای حاکم در شبکه های اجتماعی، ترویج سبک زندگی لیبرال است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فضای مجازی الگویی از سبک زندگی را اشاعه می‌دهد که «زنا» و «زیارت» در کنار هم قرار گرفته و به نوعی به «لیبرالیسم دینی» دامن می زند.

حسن رحیم پور ازغدی در همایش «فضای مجازی، اندیشه و عمل» که در سرای قلم مشهد برگزار شد، با بیان این که برای فعالیت در فضای مجازی باید به سه حوزه محتوا، زبان و مخاطب توجه کرد، اظهار کرد: ما باید در این عرصه وارد شویم نه مرعوب، مجذوب و منفعل.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تمام دنیا از خطر فضای مجازی می نالند و حتی کشورهایی که دارای تولید محتوا هستند نیز روشنفکران، دانشمندان و جامعه شناسان شان در حوزه های اخلاق و معنویت دینی حساس هستند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به چند بعدی بودن فعالیت در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: وقتی ارزش های حاکم پیش چشم جامعه ای مخدوش شود، سبک زندگی مردم آن خواه و ناخواه تغییر می کند. ما در تاریخ همین انقلاب تجربه داریم که در نبردی نابرابر، همه چیز از جمله رسانه در دسترس دشمن بوده اما مردم ما فقط محتوا داشتند و با شب نامه و اعلامیه پیش رفتند.

وی غفلت، روزمرگی و بیکاری را به عنوان برخی از پیامدهای منفی فضای مجازی دانست و تصریح کرد: بعضا هیچ محتوای خالصی در این فضا وجود ندارد و هر کسی هر چیزی بخواهد در این فضا موجود است و در هیچ حوزه‌ای متوقف نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: جذابیت فضای مجازی و ارائه آن به عنوان بازاری جهانی برای همه امور مورد نیاز و خواست جهانیان یکی از ابعاد این فضاست و در واقع فضای مجازی الگویی از سبک زندگی را اشاعه می‌دهد که «زنا» و «زیارت» در کنار هم قرار گرفته و به نوعی به «لیبرالیسم دینی» دامن می زند.

رحیم پور ازغدی افزایش سواد اسلامی در کنار سواد رسانه ای را لازمه بهره مندی صحیح از فضای مجازی قلمداد کرد و گفت: جوانان امروز هوشمندی رسانه ‌ای بسیار بالایی دارند که اگر با آمادگی در این عرصه وارد شویم، تأثیر گذار خواهند بود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم کسب آمادگی برای ورود به عرصه فضای مجازی، افزود: طرز فکر بی‌طرفی به عنوان یکی از مشکلات است که در این زمینه باید فعالان عرصه فضای مجازی توجه داشته و بدانند که منطقی بودن کافی نیست و باید صادق نیز بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 2 =