آیت الله مکارم شیرازی هشدار داد؛توطئه آمریکا برای تشکیل ناتوی اروپایی ـ عربی برای ضربه به اسلام

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی گفت: آمریکا درصدد است ناتوی عربی همانند ناتوی اروپایی ایجاد کند تا عرب ها متحد شده و ارتش واحدی تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر این که باید به ایام فاطمیه اهمیت داده شود، گفت: احتمال شهادت حضرت در ایام فاطمیه دوم بیشتر است و بزرگان به ایام فاطمیه دوم بیشتر اهمیت می دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اخیرا رییس جمهور آمریکا دو پیشنهاد خطرناک کرده بود، یکی این که بیان کرده باید ناتوی عربی همانند ناتوی اروپایی ایجاد کنیم تا عرب ها متحد شده و ارتش واحدی تشکیل دهند، اعلام کرده که خودشان مستقیم دخالت نمی کنند اما حمایت خواهند کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم  با بیان این که مسأله دوم این بود که خاورمیانه را پر از اسلحه کنند، اظهار داشت: این بدان معنا است که آن ها نقشه کشیدند بعد از ویران کردن یمن، سوریه و شمال عراق، سایر کشورهای اسلامی را به جان یکدیگر انداخته و همه را با دست خودشان ویران کنند، در اینجا هم دخالت مستقیم نکرده بلکه حمایت می کنند.

وی ادامه داد: این کار را انجام می دهند که سلاح های دسته دوم و سوم خود را تبدیل پول کرده و هم آتشی در منطقه روشن کنند، آتش هادر عراق و سوریه در حال خاموش شدن است اما می خواهند با ناتوی عربی آتش جدیدی ایجاد کنند، در چنین شرایطی نمی دانم کسی پیدا می شود که به این ها بفهماند هدف آنان چیست و آنان درصدد بدبخت کردن و از بین بردن ثورت ها هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر انسان کمی عقل داشته باشد این مسائل را می فهمد، ابراز داشت: کسی باید باشد این ها را از خواب بیدار کند و به آنان بفهماند که نمونه آن در عراق، سوریه و یمن دیده شده و می خواهند همه کشورها را ویران کنند.

وی عنوان کرد: مهم این است که ما بهانه ندهیم، ایام فاطمیه است و نباید به مقدسات دیگران توهین شود تا بهانه ای برای هدف که دارند باشند که هدفی بسیار خطرناک است، مسأله امسال با مسائل سال های گذشته فرق می کند و بسیار مسؤولیت دارد که بهانه ای به دست دیگران بدهیم و آتشی روشن کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه ما باید بیدار باشیم و مصالح اسلام و مسلمین را بدانیم، شباید شرایط زمان و مکان را در نظر بگیریم و وظایف را هماهنگ با شرایط زمان و مکان کنیم تا بهانه ای در دست دشمن قرار نگیرد، هر چه می خواهیم می توانیم اظهار ارادت به حضرت زهرا(س) کنیم و هر چه انجام بدهیم کم است اما این دلیل نمی شود که احساسات دیگران را تحریک کنیم تا منشأ خطری باشد.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد؛
لزوم استفاده طلاب از اصول روان‌شناسی اسلامی در تبلیغ
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت روانشناسی گفت: طلاب و مبلغان باید در تبلیغات دینی از اصول روان‌شناسی اسلامی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار اعضای انجمن روان‌شناسی اسلامی در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع)، با ابراز خوشنودی از این که این انجمن در کاری کلیدی در حوزه فعالیت دارد، اظهار داشت: مسأله روان‌شناسی در دنیای امروز زیربنایی برای همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی درآمده است و برای حوزه نیز از جهاتی ضرورت دارد.

وی با انتقاد از این که این اقدام دیر صورت گرفته است، ادامه داد: هر موقع جلوی ضرر را بگیریم، منفعت است؛ یکی از برنامه‌های حوزه تدریس است و اگر این تدریس با اصول روان‌شناسی همراه نباشد، تاثیر آن کم می شود؛ همچنین اگر اساتید با اصول روان‌شناسی وارد آموزش شوند، تاثیر بیشتری خواهند داشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: درباره تبلیغ من معتقدم ۵۰ درصد آن روان‌شناسی و ۵۰ درصد آن علمیت است تا بتواند در مخاطب اثر بگذارد؛ امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مسائلی است که روان‌شناسی نقش بسیار زیادی در موفقیت و اثرگذاری آن دارد.

وی با بیان این که اختلافات میان خانواده‌ها، افراد و گروه‌ها از معضلات روز افزون جامعه است، گفت: اگر از لحاظ روان‏‌شناسی اسلامی به این معضل پرداخته شود، بسیار از مشکلات برطرف خواهد شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به معضل وسواس و فراگیری آن در افراد اشاره کرد و افزود: در چنین مشکلات و معضلاتی که توسط طبیبان قابل حل نیست، قرص و دارو را باید کنار گذاشت و به سراغ روان‏‌شناسی اسلامی رفت.

این مرجع تقلید ابراز داشت: در آثار اسلامی هم مشاهده می کنیم که ائمه معصوم(ع) از این اصول استفاده می‌کردند و مشکلات مردم را برطرف می‌کردند.

وی درباره اثبات جایگاه امامت با استفاده از اصول روان‏‌شناسی، تصریح کرد: همان‌طور که بدن انسان مرکز عاقله‌ای به نام قلب می‌خواهد، جامعه اسلامی نیز یک مرکز عاقله به نام امام می‌خواهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: مسأله روان‌شناسی در تمامی مسائل زندگی تاثیر دارد و به ویژه نیاز حوزه علمیه از همه اقشار بیشتر است؛ حتی در نوشتن مقالات، کتب و در تبلیغ و تدریس اگر این مسأله رعایت شود اثرگذاری بیشتری دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تبیین حرمت شراب در سه مرحله در قرآن کریم، اظهار داشت: یکی از این نمونه‌های قرآن که در آن اصول روان‏‌شناسی مشاهده می‌شود، مسأله شرب خمر است که در سه مرحله تبیین شده است؛ خدای متعال از همان ابتدا می‌توانست شرب خمر را حرام و شرابخوار را جهنمی معرفی کند ولی ابتدا از کاربرد آن نام برده، سپس گناه و ضرر آن را از سودش بیشتر عنوان کرده و در نهایت آن را عمل شیطان معرفی کرده است .

وی با بیان این که طلاب و مبلغان هم باید در تبلیغات دینی از اصول روان‌شناسی اسلامی استفاده کنند، ادامه داد: کار شما عزیزان بسیار سنگین است و باید حوزویان را آموزش دهید تا بتوانند استفاده کامل از درس و بحث داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: اجانب و بیگانگان از اصول روان‏‌شناسی برای پیشرفت زندگی خود به خوبی استفاده می‌کنند؛ با توجه به این که کار شما دیر شروع شده، باید بیشتر تلاش کنید و اصول و قواعد کار خود را بنویسید و در اختیار حوزویان قرار دهید.

این مرجع تقلید عدم خبر رسانی کافی را ضعف دیگری در این زمینه دانست و تأکید کرد: با اطلاع رسانی کافی در زمینه روان‏شناسی اسلامی و ارائه برنامه‌های این انجمن برای اقشار مختلف از جمله، اساتید، خطبا، مداحان و زوج های جوان بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و مردم از شما برنامه می‌گیرند.

وی در پایان به اعضای انجمن روان‏‌شناسی اسلامی توصیه کرد: همان‌طور که اصل روان‏‌شناسی از واجبات زندگی بشر است، افراط در آن نیز آسیب‌ها و مشکلاتی را پدید می‌آورد؛ از همین جهت باید جلوی آسیب‌های آن گرفته شود چرا که استفاده افراطی و نادرست از آن می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد؛ اولویت‌ها را روی کاغذ بیاورید و مرحله به مرحله عمل کنید و توجه داشته باشید که کار فردی فایده ندارد و کار جمعی پر اثر است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 13