ظاهر کار بانک‌ها اسلامی اما باطن آن‌ها ربوی است

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با اشاره به فعالیت بانک‌ها گفت: ضوابط ظاهری به عنوان اسلامی در نظر گرفته‌اند؛ اما باطن آن ربوی است.

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل پرداخت و گفت: بنده از نظر اقتصادی خیلی احاطه بر مسائل ندارم اما فضای جامعه بیش از آنچه که انتظار هست، وضعیت مناسبی ندارد.

وی با اشاره به موانع تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: بروکراسی در همه جا به عنوان یک آفت مطرح است، اگر کاری انجام شود که به راحتی کارها پیش رود و مسائل باندی، سیاسی و گروهی در صحنه اجرا نقش نداشته باشد قطعا شاهد وضعیت بسیار بهتری خواهیم بود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر بنا باشد به دلیل مسائل سیاسی یا این که کسی در فلان انتخابات نقشی داشته مدیریت کلان به او تحویل داده شود و بعد هم نتواند کار را مدیریت کند قطعا کارها پیشرفت نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با این وضعیت موجود مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی پیش نمی رود، کارها باید به گونه ای باشد که مسؤولان و افراد دست اندرکار در جهت رفاه و حل مشکلات مردم تلاش کنند و در این مسیر برای رضای الهی فعالیت داشته باشند که بسیار  می تواند مؤثر باشد.

آیت الله عالمی با اشاره به وضعیت بانک ها و اثرگذاری آن ها بر اقتصاد کشور ابراز داشت: بسیاری از مراجع تقلید از وضعیت بانک ها گلایه دارند؛ حضرات آیات جوادی آملی و نوری همدانی تذکرات صریحی در این زمینه مطرح کرده اند و بر ضرورت اجرای بانکداری اسلامی تأکید دارند که باید خواسته این بزرگواران مورد توجه مسئوولان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در دیداری خدمت حضرت آیت الله جوادی بودیم و بحث وضعیت بانک ها مطرح شد که ایشان فرمودند کار این ها اسلام مالی است یعنی ضوابط ظاهری به عنوان اسلامی در نظر گرفته اند اما باطن آن ربوی است؛ در سطح جامعه می بینیم که زندگی افراد بسیار به دلیل سود، جریمه، سود برجریمه و انواع چیزهایی که از مردم می گیرند زندگی خود را باخته اند و زندگی آن ها تباه شده است، این کار چه کسانی است و چه بخش هایی این بلا را بر سر مردم می آورد؟

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی در قرآن مجید از ربا به عنوان حرب و جنگ با خداوند متعال نام برده شده است چگونه می تواند خیری برای جامعه داشته باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17