بی اعتنایی قائم مقام وزیر کشور به متحصنین: استاندار به کار خود ادامه می دهد

قائم مقام وزیر کشور گفت: استاندار خراسان جنوبی به کار خود ادامه می دهد.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، در پی اعتراضات مردم، علما، روحانیان و ائمه جمعه خراسان جنوبی به سخنان نسنجیده استاندار، مقیمی، قائم مقام وزیر کشور روز گذشته وارد خراسان جنوبی شد.

در حالی که گفته می شد قائم مقام وزیر کشور قرار است ساعت ۱۸:۳۰ در جمع متحصنین سخنرانی کند ولی وی با ساعت ها تأخیر در ساعت ۲۳ شب در جمع متحصنین حاضر شد و سخنان حجت الاسلام بابایی، امام جمعه فردوس و سخنگوی متحصنین را شنید.

اما حاشیه جالب توجه شب گذشته این بود که قائم مقام وزیر کشور ساعت ۲۱ شب به محل تجمع متحصنین در مدرسه سفیران هدایت آمد ولی وقتی با جمعیت زیاد مردم و علما و روحانیان مواجه شد از خودرو پیاده نشد و محل را ترک کرد.

قائم مقام وزیر کشور ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه دوباره به محل تجمع بازگشت و با نماینده متحصنین در اتاقی بدون حضور مردم و خبرنگاران گفت و گو کرد وی از سخنگوی متحصنین خواسته متحصنین سکوت کنند و حتی یک شعار ندهند در غیر اینصورت مکان را ترک می کنم.

پیش از این نیز قائم مقام وزیر کشور درخواست دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در استان را داشت اما حجت الاسلام والمسلمین عبادی این دیدار را نپذیرفت و گفت آقای مقیمی ابتدا باید در جمع متحصنین حضور پیدا کند و حرف های مردم را بشنود و سپس به دیدار بنده بیاید.

بی اعتنایی قائم مقام وزیر کشور به متحصنین: استاندار به کار خود ادامه می دهد

قائم مقام وزیر کشور بعد از دیدار شب گذشته با متحصنین امروز با حجت الاسلام والمسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد و با بی اعتنایی به اعتراضات مردمی و روحانیان گفت: استاندار خراسان جنوبی به کار خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: سفر قائم مقام وزیر کشور به بیرجند باید نتیجه ای داشته باشد زیرا ائمه جمعه وقتی به شهرهای خود برگردند باید بتوانند جوابی را به  مردم شهرشان منتقل کنند.

جمعی از ائمه جمعه استان خراسان جنوبی و طلاب و روحانیان چند حوزه علمیه استان با تجمع در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند خواستار واکنش جدی وزارت کشور به اظهارات مطرح شده در فضای فرهنگی استان در سه هفته اخیر شده اند.

قائم مقام وزیر کشور پیش از ظهر امروز بیرجند را به مقصد تهران ترک کرد.

حمایت خبرنگاران از تحصن کنندگان/تحریم خبری و تصویری جلسات استاندار

خبرنگاران استان نیز با قرائت بیانیه ای در جمع متحصنان در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند حمایت خود را از تحصن علما و ائمه جمعه اعلام کردند و از امروز جلسات استاندار با تحریم خبری و تصویری روبرو خواهد شد.

تجمع و اعتراضات مردمی و تعطیلی حوزه های علمیه استان که از ۱۸ اسفندماه آغاز شده امروز وارد روز سوم شد و شنیده می شود در صورت بی توجهی به اعتراضات مردمی و عدم عزل استاندار نماز جمعه های هفته آینده خراسان جنوبی تعطیل خواهد شد.

نمازگزاران جمعه نیز با داشتن بنر و با دادن شعارهایی اعتراضات خود را نشان دادند، همچنین مردم به عدم حضور حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند در جمع متحصنین استان اعتراض کردند و واکنش خود را نسبت به امام جمعه بیرجند نشان دادند.

آمادگی حوزه های علمیه کشور برای حمایت از تحصن کنندگان

همچنین طی تماس تلفنی حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان با سخنگوی متحصنین خراسان جنوبی آمادگی حوزه های علمیه کشور برای حمایت از تحصن اعلام شد.

گفتنی است به دنبال سکوت و بی توجهی وزارت کشور به سخنان نسنجیده و هنجارشکنانه استاندار خراسان جنوبی هفته گذشته و در روز شهادت حضرت زهرا(س) اردو و رقص مختلط بین دختر و پسر در کویر سه قلعه سرایان برگزار شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 8