عضو اتاق تبلیغ و رییس مجمع امر به معروف خراسان رضوی در حمایت از تحصن علمای بیرجند مطرح کرد؛ بی تفاوتی نسبت به امر به معروف سنگرهای معنوی جامعه را متزلزل می کند

رییس مجمع امر به معروف خراسان رضوی در حمایت از تحصن علمای بیرجند مطرح کرد؛
بی تفاوتی نسبت به امر به معروف سنگرهای معنوی جامعه را متزلزل می کند
حجت الاسلام لطفی با صدور بیانیه ای از تحصن علمای بیرجند و ایستادگی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر لطفی، رییس مجمع امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی، مسؤول هیأت اندیشه ورز امر به معروف و نهی از منکر اتاق تبلیغ خراسان و عضو شورای شهر مشهد بیانیه ای را با عنوان درود بر علمای بیرجند در حمایت از تحصن ایشان در مقابل درخواست عزل استاندار خراسان جنوبی به دلیل اظهارات غیردینی وی صادر کرد.

در این بیانیه از همگان به ویژه علما و استادان و فضلای حوزه خواسته شده تا ایشان نسبت به حمایت از این تحصن اقدام کرده و پیرامون اظهارات استاندار واکنشی نشان دهند.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(درود بر علمای بیرجند)

پس از اهانت استاندار خراسان جنوبی به علما و دخالت بیجای وی در مسائل فقهی و استارت نوعی اباحه گری دولتی شاهد خروش حوزه علمیه بیرجند به عنوان امر به معروف و نهی از منکر بودیم.

متأسفانه با گذشت چند هفته هم دولت و قوه قضائیه سکوت سؤال انگیزی دارند و هم بقیه حوزه ها و بزرگان منتظر سایرین هستند.

به نظر می رسد علاوه بر دستورات بین و صریح شرع مقدس، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ظرفیت بالایی است که همگی بتوانند از هنجار شدن این ناهنجاریها و حرمت شکنی ها جلوگیری کنند.

متأسفانه در موردی که چند ماه پیش در تالار شهر مشهد مقدس روز شهادت امام سجاد(ع) پیش آمد و نهی از منکری شد، علیرغم نظر صریح نماینده محترم ولی فقیه به جز اتاق تبلیغ استان موضع محکمی مشاهده نشد و لذا در شهرهای دیگر استان و استان خراسان شمالی به مراتب بدتر تکرار شد.

امروز هم اگر اساتید و بزرگان و ستادهای امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشند چه بسا با این رویه دولت، خیلی از سنگرهای معنوی را از دست بدهیم.

ضمن اعلام حمایت و عرض خداقوت به علما، روحانیان و طلاب عزیز متحصن انتظار دارد بقیه عزیزان هم اعلام حمایتی از این سنگرنشینان، اظهار برائتی از اهل منکر داشته باشند.

«الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه واتوا الرکاه وامروا بالمعروف ونهوا عن المنکر ولله عاقبه الامور»






۲ نظرات برای عضو اتاق تبلیغ و رییس مجمع امر به معروف خراسان رضوی در حمایت از تحصن علمای بیرجند مطرح کرد؛ بی تفاوتی نسبت به امر به معروف سنگرهای معنوی جامعه را متزلزل می کند

  1. محمدزاده گفت:

    با سلام
    از جناب لطفی که با حفظ اصول و ارزشهای اسلامی ،همیشه پای کار حق ایستاده متشکریم
    جمعی از طلاب حوزه عظیم خراسان

    • mahdi گفت:

      حاجی لطفی از نیروهای ازاده ای است که هنوز حریتش رو حفظ کرده،مقاومت جانانه اش مقابل زیاده خواهی و تخلفات شهردار و برخی اعضای شورای شهر مشهد واقعا مثال زدنی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 8