آیت الله اشرفی شاهرودی: علم بدون عمل ارزشی ندارد

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به لزوم عمل برای ارزشمند شدن علم، گفت: فراگیری علم و دانش و عمل به آن برای افزایش ارزش انسان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان امروز پس از نماز ظهر در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: قرآن کریم در سوره مائده می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا اوفوا بالعقود: ای کسانی که ایمان آوردید به قراردادهای خود عمل کنید». عمل به قرار دادها طبق این آیه از قرآن کریم واجب است و همچنین وجوب عمل به شروط ضمن قرارداد از فرمایشات پیامبر اکرم(ص) می باشد. بنا بر این عمل نکردن به آنها نباید در جامعه و بازار تحت عنوان «زرنگی» و یا «فروش به هر قیمت» تلقی شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت علم و دانش در فرمایشات ائمه اطهار(ع) افزود: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند: «ارزش هر انسان به مقدار علم او و عملی است که بر مبنای آن انجام می دهد». ابی الحدید از علمای اهل سنت می گوید: «همه آنچه می توان در دنیا مهم شمرد در این جمله امیرمؤمنان(ع) خلاصه شده است». افزایش علم و دانش و عمل به آن برای بالا رفتن ارزش انسان ضروری است. البته علم بدون عمل ارزشی نخواهد داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 4