تأکید دولت بر فروش نفت خام مصداق انحراف از مسیر اقتصاد مقاومتی/روی زمین ماندن فرمایشات رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترین ضعف است/ اگر یک مدیر وظیفه خود را انجام ندهد به امت خیانت کرده است

سامرا به عنوان یک جزء لاینفک عتبات برای ما مطرح است
آیت الله علم الهدی با بیان این که دولت مهم ترین نقش را در اجرای اقتصاد مقاومتی داشت، گفت: فروش نفت خام مصداق انحراف از مسیر اقتصاد مقاومتی بود.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، به همزمانی این رویداد با آغاز سال جدید شمسی، اظهار کرد: نوروز برای زائران و مجاوران امام هشتم(ع) متفاوت است. از برکات این ملازمت با عتبه مقدس امام رضا(ع)، تشرف به محضر ولی امر مسلمین جهان در روز اول فروردین است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به سخنرانی سالانه رهبر معظم انقلاب در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، خاطرنشان کرد: رهنمودهای رهبری وظایف ما در طول سال را مشخص می کند. در سال ۹۵ با قاطعیت روی اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی تأکید کردند و در این روزهای پایانی سال باید بررسی کنیم که کارنامه ما در این زمینه به چه صورت بوده است.

وی با بیان این که مراد از کارنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی صرفا کارنامه دولت نیست، افزود: هر یک از ما باید بررسی کنیم که مسیر زندگی اقتصادی مان تا چه میزان در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است. کارنامه مجلس شورای اسلامی که نمایندگان مورد اعتماد مردم در آن حضور دارند هم باید بررسی شود.

دولت مهم ترین نقش را در اجرای اقتصاد مقاومتی دارد

آیت الله علم الهدی با تأکید بر موظف بودن تمام نهادها و افراد برای بررسی کارنامه رفتاری در موضوع اقتصاد مقاومتی، مهم ترین نقش در این زمینه را متوجه دولت دانست و ادامه داد: زمام اقتصادی کشور به دست دولت است و از همین رو دولت باید کارنامه خود در فرهنگ‌ سازی، برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نیز عملیات اقتصادی را با توجه به اقتصاد مقاومتی ارائه کند. رهبر معظم انقلاب با عنایت به همین مسأله در اجلاس خبرگان که به محضر مقدس شان شرفیاب شدیم، به ضرورت ارائه گزارش اقتصاد مقاومتی اشاره کردند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که «رهبر انقلاب در ابتدای سال ۹۵، علت نامگذای سال به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل را ملموس نبودن اقدامات صورت گرفته در زندگی مردم اعلام کردند»، عمده تلاش دولت را متوجه برنامه ریزی خواند و تصریح کرد: رهبری فرمودند اقدام و عمل؛ نه برنامه‌ریزی. امروز عرصه اقتصادی میدان جنگ است و در میدان جنگ که دشمن دارد می‌آید، نمی‌توان گفت فقط برنامه‌ریزی و نقشه بکشید؛ باید دفاع کرد، به دشمن پاتک زد و یا در مواردی به دشمن تک زد.

دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی دچار انحراف شد

وی در ارزیابی اقدامات عملی دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در مرحله عمل، بخشی از آنچه امسال صورت گرفت، انحراف از اقتصاد مقاومتی بود. برنامه را برای اقتصاد مقاومتی ریختند اما اجرای برنامه به صورتی شد که از اقتصاد مقاومتی انحراف به وجود آمد.

آیت الله علم الهدی افزود: تأکید روی فروش نفت خام یکی از مصادیق انحراف از برنامه اقتصاد مقاومتی بود، دولت امسال تأکید بر فروش نفت خام داشت که البته همه پول آن ‌هم برنگشت و پول آن به ‌وسیله کالاها و معاملاتی به کشور برگشت که تولید داخلی را دچار مشکل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری «بزرگنمایی اثرات تحریم در برنامه ریزی ها» را یکی دیگر از انحرافات قلمداد کرد و گفت: دشمن، دشمن است و تحریم می کند، رهبری در راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی رهنمود دادند که «باید برنامه و عملیات ما طوری باشد که تحریم اثر نکند» نه این‌که کاری کنیم دشمن ما را تحریم نکند. این درست است که آنان تحریم کنند، آن‌ وقت ما در برنامه، اثرات تحریم را بزرگنمایی کنیم؟ این ‌ها انحراف از اقتصاد مقاومتی است.

انتقادات وارد به مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی بیش از دولت است

وی با بیان این که یکی از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی، «درون زا» بودن اقدامات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: نگارش برنامه با پیش فرض سرمایه گذاری خارجی و رفع تحریم ها، دو انحراف دیگر در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی بود، دشمن تحریمش را توسعه داده و برجام و غیربرجام هم نتوانست جلوی تحریم دشمن را بگیرد.

آیت الله علم الهدی در پایان با اشاره به این که به عملکرد مجلس در مقایسه با دولت انتقاد بیشتری وارد است، افزود: چرا نمایندگان مجلس دولت را برای اجرای اقتصاد مقاومتی راهنمایی نکردند؟ آنچه امروز ما دنبال آن هستیم در راستای مطالبات رهبری است، این تریبون متعلق به ولایت و رهبری است و منِ خطیب جمعه هم سرباز ولایت هستم. اینجا مطالبات رهبری باید مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب روی زمین بماند بزرگ‌ترین ضعف است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی که در دفتر امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب روی زمین بماند بزرگ‌ترین ضعف است و بزرگ‌ترین جنایتی است که یک مسؤول می‌تواند مرتکب شود چرا که نقطه مشروعیت این نظام رابطه آن با امام زمان(عج) است که به واسطه ولی فقیه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اگر بگوییم چون حرف رهبر انقلاب عملی نمی‌شود، وارد خط اقناع مدیری بشویم که مسؤولیت دارد کاری را انجام دهد، این درست نیست، مدیر موظف به انجام وظیفه خود است.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: مسؤولی که یک کار را قبول کرده معنایش این است هرچه وظیفه است انجام دهد و مصوبه شورای عمومی اعم از این که قبول دارد یا ندارد، وظیفه اوست.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک مدیر وظیفه خود را انجام ندهد به امت خیانت کرده که مسؤولیت را پذیرفته اما به وظیفه‌اش به خاطر این که اقناع نشده عمل نکند.

علم‌الهدی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید مصوبات شورا را عملی کنند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    5 + = 9