آیت الله اشرفی شاهرودی : ضرورت توجه به حق الناس

 
استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم تسریع در اداء حق الناس، گفت: وقوع مرگ قبل از اداء حقوق دیگران و ماندن حق آنها بر گردن ما سبب گرفتاری در آخرت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: در قیامت پنجاه موقف وجود دارد که مواقف اول آن نماز و ولایت امیرمؤمنان(ع) و آخرین آن حق الناس است. خداوند ما خداوند دیگر بندگان نیز هست و حق آنان در اموال ما را استیفا خواهد کرد. بنابراین باید نسبت به وجود ربا و یا اموال دیگران در زندگی خویش حساس باشیم و قبل از مرگ آن را ادا کنیم و بزداییم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت عدم اتلاف وقت در اداء حقوق و اموال دیگران افزود: امروز و فردا کردن در این کار جایز نیست چرا که زمان مرگ طبق آیات قرآن بر ما معلوم نیست. وقوع مرگ قبل از اداء حقوق دیگران و ماندن حق آنها بر گردن ما سبب گرفتاری زیادی در آخرت خواهد شد.

وی در ادامه با ذکر روایتی از ائمه اطهار(ع) درباره شادی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) می فرمایند شیعیان ما باید در هنگام شادی ما شاد باشند و مجالس ما باید مجالس انس شاد اما بدون وجود غیبت و نافی حق الناس باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 10