حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو چاره اندیشی برای مسأله قاچاق است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از قاچاق، گفت: گروهی باید مسؤول گلوگاه های ورود قاچاق به کشور باشند و این گلوگاه ها را بر روی قاچاقچیان ببندند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار سردار اشتری فرمانده ناجا گفت: با تلاش کارکنان نیروی انتظامی ،مردم روز و شب در جاده های فرعی و اصلی کشور از امنیت برخوردار هستند.

وی با بیان این که امنیت نعمت بزرگی است و بخش زیادی از تامین امنیت برعهده نیروی انتظامی است، گفت: مردم قدر این نعمت را می دانند و امیدواریم که امنیت همچنان حفظ شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از قاچاق، گفت: گروهی باید مسؤول گلوگاه های ورود قاچاق به کشور باشند و این گلوگاه ها را بر روی قاچاقچیان ببندند.

وی با تاکید بر حل مساله قاچاق، بیان کرد: بخش مهمی از اقتصاد کشور وابسته به حل این معضل است و تا زمانی که مساله قاچاق کالا حل نشود بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود.

این مرجع تقلید به معضلات و فواید فضای مجازی نیز اشاره و بیان کرد: یکی از فواید فضای مجازی سهل و سریع شدن آموزش ها است ضمن این که در مقابل، زیان هایی نیز این فضا را مسموم می کند؛ راهکارهایی در این بخش باید ارائه شود و اگر هماهنگی لازم صورت بگیرد می توان آسیب ها را به حداقل رساند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه فضای مجازی باعث متلاشی شدن بنیان خانواده ها شده است، گفت: برخی می خواهند فضای مجازی مسموم باشد که ما گروهی را مسئول رسیدگی به این موضوع مشخص کرده ایم و در این راستا جلساتی با دستگاه های مختلف داشته ایم؛ امیدواریم شاهد روزی باشیم تا معضل فضای مجازی در کشور حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان به فرهنگ ترافیک در جامعه اشاره و بیان کرد: این فرهنگ را باید بین مردم ارتقاء داد و آنان نیز  باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: ۹۵ درصد مردم را می توان با آشناسازی به مسائل فرهنگی و رعایت قوانین و مقرارت ترغیب و با درصد باقی مانده باید طبق قانون برخورد کرد.

وی تصریح کرد: افزایش دو میلیون خودرو در سال ۹۵ و کاهش تصادفات نتیجه کار فرهنگی بوده و امیدواریم روزی برسد که تلفاتی در جاده ها نداشته باشیم؛ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از وظایف شرعی و تخطی از آن گناه است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد: امسال سالی پر از موفقیت، پیروزی، پیشرفت و برکت باشد و مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را پیش از گذشته رعایت کنند.

در ادامه این دیدار فرمانده ناجا نیز بیان داشت: نیروی انتظامی نقش اصلی را در حراست از مرزها بر عهده داشته و در این زمینه شهدایی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره با توجه به شعار سال، برنامه ریزی های لازم را خواهد داشت،گفت: قاچاق کالا به کشور ضربه می زند، در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ در زمینه کشفیات کالای قاچاق ۵۰ درصد افزایش داشتیم که باید با برنامه ریزی های بیشتر مبادی ورود کالا که به صورت رسمی وارد کشور می شود کنترل شود.

سردار اشتری ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین سال جاری در آماده باش به سر می برند، پلیس در حال خدمت رسانی به مردم است و این را افتخاری بزرگ برای خود می داند.

فرمانده ناجا در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز گفت: آگاه سازی به شهروندان صورت گرفته تا حوادث کمتری رخ دهد،‌ در سال ۹۵ بیش از دومیلیون وسیله نقلیه به ناوگان حمل و نقل اضافه و ترددها افزایش یافت، اما به لطف خداوند تلفات و تصادفات کمتری را شاهد بودیم.






اخبار مرتبط

  • رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند
  • مسؤولان با تلاش جدی و تکیه بر داخل “جهش تولید” را محقق کنند
  • الزامات و چالش های «رونق تولید» از منظر آیت الله مکارم شیرازی
  • اطلاع‌نگاشت | حمایت از کالای ایرانی
  • مهره های اصلی دلالان ارزی به عنوان مفسد فی الارض محاکمه شوند | دولت برای تیم اقتصادی خود جهت اصلاح اشتباهات ضرب الاجل تعیین کند
  • تحقق “حمایت از کالای ایرانی” نیازمند عزم جدی مردم و مسؤولان است | وابستگی به خارج تبعات غیر قابل جبران خواهد داشت
  • اقتصاد بیمار نتیجه فعالیت بانک‌های رباخوار است
  • رییس اتاق اصناف ایران: روحانیت می تواند اقتصاد کشور را تقویت کند
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    2 + 4 =