آیت‌الله نوری همدانی: وظیفه اول مسلمین وحدت و دشمن شناسی است/ خوش بینی به آمریکا جاهلانه است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، وظیفه اول مسلمین را وحدت و دشمن شناسی دانست و اظهار داشت: خوش بینی به آمریکا جاهلانه است و در جریان برجام و تمدید تحریم های اخیر نشان داد که در اوج خباثت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در ابتدای درس خارج فقه در سال جدید ضمن تبریک اعیاد ماه رجب این ماه را مقدمه ای برای ماه مبارک رمضان دانست و اعمال این ماه رابسیار مهم توصیف و به طلاب توصیه کرد از فرصت ماه رجب و رمضان بهره برداری داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت فعلی جهان اسلام گفت: متاسفانه دشمن با ایجاد تفرقه و اختلاف و ساختن فرق دروغین مثل وهابیت و پرورش تکفیری و سلفی ضربه بزرگی به مسلمانان زد امروز طلاب محترم و دانشمندان جهان اسلام باید با ایجاد وحدت و همدلی و پاسخ به شبهات ایجاد شده از سوی دشمن به این مسائل پایان دهند.

 حضرت آیت‌الله  نوری همدانی ادامه داد: شیعه و سنی وظیفه دارند، این گروهایی افراطی را معرفی و از آنان اعلان برایت کنند، مسلمان نیز بدانند که عامل همه این مشکلات استکبار جهانی یعنی امریکا است.

 این مرجع تقلید اظهار داشت: ما نباید از دشمن درجه یک مسلمان یعنی امریکا غافل باشیم آمریکا با ایجاد گروههای تکفیری و کمک به ایادی خود در منطقه و ایجاد جنگ و خونریزی در یمن و بحرین می خواهد حاشیه امن برای صهیونیست درست کند تا بتواند به تجاوز و ظلم و ستم خود ادامه دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: وظیفه اول مسلمین وحدت و دشمن شناسی است،  امروز آمریکا بیشترین دشمنی را با ایران دارد؛ بنابراین حمله اولیه آنان از جنبه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی به ایران است چون ایران در صف اول استکبار ستیزی و عامل وحدت نیروهای مقاومت منطقه است.

 این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: خوش بینی به آمریکا جاهلانه است و در جریان برجام و تمدید تحریم های اخیر نشان داد که در اوج خباثت است و هیچ پایبندی به قرارداد و توافق ندارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 4