یک شبهه و پاسخ آن:۱۴۰۰ سال است مسلمانان یکدیگر را می کشند، اما بی خدایان در حال اختراع کردن هستند !

متن شبهه

” ۱۴۰۰سال است مردم خاورمیانه یکدیگر را بخاطر اعتقادات خود میکشند و در همین حال بی خدایان : برق را کشف میکنند، تلفن را اختراع میکنند، قدم در کره ماه میگذارند، واکسن بیماری های مختلف را میسازند،، ..اما مردم خاورمیانه بهشت را ازان خودمیدانند تا به حال پیش خود فکر کرده ایم که چرا خدا ۱۲۴۰۰۰راهنمای خود را در منطقه خاورمیانه فرستاده است؟ تا به حال فکر کرده ای چرا پیامبری در سرزمین استرالیا یا اروپا یا امریکا نفرستاد؟؟ اگرادیسون، انیشتین، راسل و … توی جهنم هستند 
پس دربهشت چه کسانی هستند؟! ۱۴۰۰سال است که هرکس در حکومت اسلامی آمد، خود را اسلام  واقعی نامید،
از زمان عمر و علی تا بن لادن و…. و حالا هم که بغدادی خود را اجرا کننده  اسلام واقعی میداند،، به راستی اسلام واقعی کجاست؟ چرادین کاملی همچون اسلام باید ۷۰فرقه داشته باشد؟؟ فردی که از نظر اسلام کافر است، بخاطر انسان بودن و رضایت درونی خویش به کودکان فقیر کمک میکند، اما فرد دیگری به خاطر رضایت خدایش .. خدا هم آنها را نجس میخواند .. به راستی که کشورهای جهان سوم را با آتش زدن یک کتاب میتوان شلوغ کرد، اما کشورهای نوین کافران با کشته شدن یک کودک صدایشان بلند میشود .. یک فرد دیندار به خودش این اجازه را میدهد که به اسم خدا جان انسانی را بگیرد .. اما یک فرد بیخدا برای خدمت به بشریت، قلب مصنوعی میسازد .. انواع داروها را میسازد و ….. به راستی ما به کجا میرویم؟ هدفمان در زندگی چیست؟ مگر غیر از اینست که شما به خاطر جغرافیای کشورت مسلمانی؟ مگر غیر از این است که سیاه و سفید یکی هستیم و اسممان انسان است؟ انسان……. آیا وقت آن نرسیده که بخاطر انسان بودن به هم کمک کنیم نه به خاطر رضای خدا؟ شما.. خدا را در کجا میابید؟ در کنار سنگی در کشور بیگانه؟
درسرزمین اعراب ….؟؟ در ضریح های جنس طلا؟ درکعبه؟؟ مسجد؟؟ یا درکودکی که سرچهاراه ازتوطلب یه قرص نان میکند؟؟ یادرکمک به همنوعانت بدون منت؟؟ یا در یاری رساندن به انسانی دیگربدون کنجکاوی در دینش؟؟ “
 
 
پاسخ شبهه
 
۱٫ بی خدایان همه ۱۴۰۰ سال اخیر را پیشرفت نداشتند و تا حدود ۵۰۰ سال پیش، در اوج فقر فکری و علمی بودند!
۲٫ مسلمانان با تکیه بر تعالیم الهی در بهره گرفتن از عقل و دانش، بیش از هزار سال پرچمدار پیشرفت و ترقى جهان بودند و دیگران از جمله بی خدایان، دانش خود را از مسلمانان می گرفتند!
۳٫ جنگ مخصوص مسلمانان نیست و اتفاقا بی خدایان بیشتر گرفتار جنگ بوده اند! فقط تعداد کشته های جنگ جهانی دوم که در اروپا اتفاق افتاد از همه کشته های خاورمیانه در این ۱۴۰۰ سال بیشتر است!
۴٫ درگیری های خاورمیانه به خاطر دینداری مردمش نیست، بلکه کشورهای استعمارگر و مستکبر برای منافع خود، چند قرن است که اختلاف و جنگ را در آن ترویج می کنند!
۵٫ کشتن هیچ بیگناهی در اسلام روا نیست و کیفر اخروی و قصاص در دنیا را در بر دارد! آنچه در قرآن و سنت پیامبر درباره جنگ آمده، همگی ناظر به جنگ با کافران حربی، آنهم در معرکه جنگ است!
۶٫ اسلام هرجا جنگی رخ ‌دهد، گروه متجاوز را محکوم و گروهی که از خود دفاع می‌کند را مورد تحسین قرار می دهد!  (حج: ۳۹ و ۴۰)
۷٫ همه غربیها بی خدا نیستند و فقط در آمریکا ۸۳% مردم معتقد به خدا هستند! نسبت دادن همه پیشرفت های علمی به بی خدایان دروغ است چراکه انیشتن، پاسکال، گالیله، نیوتن، پاستور و… همه معتقد به خدا و دین الهی بوده اند!
۸٫ مردم خاورمیانه بهشت را از آن خود نمی دانند و پیروان سایر ادیان و ملتها هم می توانند به بهشت بروند! هر کسی بر اساس خدمات و اعمال خوبش مستحق پاداش است، مگر اینکه دانسته و از روی لجاجت حق را انکار کرده باشد!
۹٫ پیامبران فقط مخصوص خاورمیانه نبودند و بر اساس آیات و روایات از آغاز خلقت در هر جایی که انسانی زندگی می کرده، خداوند برای بیان و ابلاغ تکالیف خود، پیامبرانی را فرستاده است!
۱۰٫ ادعای افراد ملاک شناخت حق نیست بلکه حق معیارهای مشخصی دارد که بر اساس آن می توان حق و باطل را تعین کرد!
۱۱٫ کثرت فرق اسلامی بدلیل اختیاریست که خدا در انتخاب راه به انسان داده و طبق همین اختیار است که خود بی خدایان به فرقه هایی بسیار بیشتر از این تعداد تقسیم می شوند!
۱۲٫ هر نوع بدی محکوم است و احساس مسئولیت در برابر یک کودک مظلوم، منافاتی با رنجش از توهین به مقدسات مسلمانان ندارد!
۱۳٫ اگر بی خدایان به کشته شدن کودکان حساسند، چرا در برابر کشتار کودکان یمن و عراق و…، اعتراضی نمی کنند؟! 
۱۴٫ اسلام آزار و کشتن کودکان را به شدید ترین شکل محکوم کرده و بهترین دستورات در مورد حقوق کودک، مختص اسلام است!
۱۵٫ آنها که آشنایی با فرهنگ رفتاری مسلمانان دارند، مهربانی و نوع‌دوستی را رفتار معمول و ریشه دار در مسلمانان می دانند! 
۱۶٫ مسلمانان علاوه بر وجوهات واجب مالی (خمس، زکات و…)، کمک‌های مالی دلخواهانه هم به نیازمندان دارند و اطعام‌های فراوانی که با انگیزه‌های دینی انجام می‌گیرد، در محیط ‌های غیراسلامی، نظیر ندارد!
۱۷٫ دینداری با مهرورزی منافات ندارد بلکه برعکس، پیامبران به عنوان دین دار ترین انسانهای روی زمین مهربان ترین انها نسبت به دیگران بوده اند! حتی در غرب، افرادی مثل حضرت مسیح مصداق مهربان ترین انسان ها هستند نه بی خدایان!
۱۸٫ اسلام سیاه و سفید و فقیر و غنی را یکی می داند و از لحظه ظهورش با تبعیض به مبارزه برخواست و با وجود شرایط آن دوران، طرح حساب شده ای برای برانداختن برده داری ارائه کرد؛ برخلاف کشورهای بی خدا که تا همین اواخر برده داری در آنها رواج داشت!
۱۹٫ همه دینداران مقلد نیستند و در همه جای دنیا دینداران (و غیر دینداران!) به دو گروه مقلد و صاحب‌نظر تقسیم‌پذیرند! این امر خاص جوامع اسلامی و مسلمانان نیست!
۲۰٫ کمک به خاطر خدا منافاتی با انسانیت ندارد و تشویقهای فراوان دین در این زمینه، انسانیت را کامل می کند! خدا همه جا هست، هم در کعبه که نماد وحدت امت اسلام است و هم در کنار کودک سر چهار راه! اعتقاد به دین برای این است که ما هم مانند بی خدایان، کودک سر چهار راه را فراموش نکنیم!





یک نظر برای یک شبهه و پاسخ آن:۱۴۰۰ سال است مسلمانان یکدیگر را می کشند، اما بی خدایان در حال اختراع کردن هستند !

  1. محمد حسین گفت:

    سلام و سپاس از پاسخ داده شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 9