حجت الاسلام و المسلمین قرائتی؛ طلاب برای انتقال جذاب مفاهیم دینی تلاش بیشتری داشته باشند

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: فرصت های زیادی برای ترویج قرآن و دین وجود دارد که با نبود مدیریت صحیح از بین می رود، طلاب برای انتقال جذاب مفاهیم دینی تلاش بیشتری داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این مفسر قرآن کریم ظهر امروز در جلسه درس اخلاق در جمع مدیران، کارشناسان، اساتید، طلاب و مبلغان جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با بیان اهمیت به‌کارگیری رفتار و روش مناسب در تبلیغ، بیان داشت: مهارت و علم در کنار یکدیگر ارزشمند خواهند شد.

استاد قرائتی با اشاره به آیه ۳۳ و ۳۴ سوره ابراهیم  بیان داشت: طبق فرموده‌ی الهی در این دو آیه، هر آنچه مورد نیاز بشر است آفریده شده؛ به این ترتیب علت قطعی مشکل بشریت نداشتن مدیریت صحیح است.

وی افزود: در جامعه ایران چندین میلیون دانش آموز، دانشجو و معلم داریم و اکنون که روزهای تعطیلات تابستانی مراکز آموزشی همزمان با ماه رمضان شده‌است، باید از فرصت رمضان که عظمت آن به‌خاطر نزول قرآن در این ماه است، برای ترویج قرآن استفاده کرد.

استاد قرائتی تاکید کرد: اگر دین در جامعه جریان ندارد، به‌دلیل استفاده نکردن از فرصت هاست؛ ۳۸ سال است که در جهت رفع مشکلات کندی به خرج داده شده و تنها خروجی دانشگاه‌ها و مدارس، مدارک تحصیلی آموزشی است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه واژه «امام زمان» به معنی جلوتر از زمان بودن است، اظهار داشت: ما هم باید پیش از فرارسیدن زمان برخی مناسبت‌های مذهبی، به صورت ویژه در خود و جامعه ایجاد آمادگی کنیم، همانطور که مسئولان برای تأمین نیازهایی همچون نیاز ۱۳ روزه‌ی نوروزی مردم تلاش زیادی می کنند.

وی در ادامه گفت: همه طلاب باید در دوره آموزش قرآن شرکت و از روزهای ماه مبارک رمضان برای تبلیغ قرآن استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تصریح کرد: در برابر افزایش فساد در فضای مجازی، طلاب باید برای جذاب کردن و انتقال مفاهیم قرآنی و آموزه‌های دینی تلاش بیشتری داشته باشند.

این استاد قرآنی با اشاره به اهمیت مهارت در تدریس و تبلیغ بیان کرد: با طنز و تمثیل می توان مسائل زیادی را که گاهی درک آن برای برخی مشکل است، تبیین کرد.

استاد قرائتی در پایان تأکید کرد: محبت، تاثیر بالایی در جذب مخاطب دارد؛ وی در ادامه روش‌هایی همچون بیان ساده، استفاده از مطالب اختصاصی مورد نیاز برای مخاطب و آگاهی از روش برخورد صحیح را از جمله راهکارهای جذب مخاطب برشمرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 9