تبلیغ، ما به الاشتراک حوزویان است

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: تبلیغ، ما به الاشتراک حوزویان است و این ظرفیت بسیار مهم فرصت خوبی به شمار می آید.

آیت الله سیدمصباح عاملی در دیدار مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه مبنای حرکت حوزه انقلابی و پاسخگویی است، ابراز کرد: حوزه انقلابی از جامعیت و کارآمدی منطبق با نیازهای زمان در عرصه فردی و اجتماعی برخوردار است.
وی نخستین کار در عرصه تبلیغ را آسیب شناسی دانست و درباره فعالیت طیف های گوناگون در این زمینه، گفت: طیف های مختلف انقلابی، ضدانقلاب، منحرف و یا سیاسی این عرصه را انتخاب کرده و برای اندیشه ها و تفکرات خود تبلیغ می کنند که به طور مثال تشیع انگلیسی و تسنن و اسلام آمریکایی از جمله فعالیت های گروه های ضدانقلاب و همراه با سیاست های استکبار است.
مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه دغدغه اصلی درباره تبلیغات بدون متولی، متنوع و گوناگون است، اظهار کرد: بحث دیگر درباره کسانی است که از روحیه انقلابی برخوردار هستند و در عرصه تبلیغات فعالیت دارند.
وی توجه به محتوا، روش تبلیغ، نیازسنجی مناسب، مخاطب شناسی و مقتضیات زمان و مکان را مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: عملکرد جزیره ای عامل هدر رفتن توان تبلیغی است که مصداق تمام و کامل اصراف محسوب می شود.
آیت الله عاملی با بیان اینکه اگر قرار باشد نهادهای مختلف به صورت مجمع الجزایر عمل کنند می بایست با محوریتی مانند حوزه علمیه باشد، ابراز کرد: این امر که حوزه علمیه تنها به مسائل آموزشی و پژوهشی بپردازد اشتباه محض است؛ در مدت یک سال گذشته که در عرصه تبلیغ نیز ورود شد، تجربه های ارزنده ای به دست آمد.
وی به تحصیل، تدریس و فعالیت حوزوی حدود ۲۵ هزار طلبه برادر و خواهر و نیز فعالیت حدود ۵ هزار طلبه خراسان در عرصه های دیگر اشاره و خاطر نشان کرد: تبلیغ، ما به الاشتراک حوزویان است و این ظرفیت بسیار مهم فرصت خوبی به شمار می آید.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تشکیل بانک نیازسنجی را مهم خواند و یادآور شد: بر اساس این امر، نیازهای خانواده طلاب، جامعه، نظام و.. در عرصه تبلیغ به صورت هدفمند، به روز و کارآمد ارائه می شود.
وی با اشاره به حرکت های خوب و تحولی که با سرعت و همراه با دقت در حوزه علمیه خراسان انجام شده و می شود، کیفیت در تبلیغ را مهم ارزیابی کرد و گفت: شیعه در هیچ زمانی از تاریخ مانند امروز فرصت ابراز و یا نفی نداشته و این فرصت والایی است که حوزه علمیه می تواند با استفاده از ظرفیت و استعدادهای انسانی بالای خود اهتمام ورزد و رشد یابد.
گفتنی است، در این نشست قرار شد میان حوزه علمیه خراسان و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تفاهم نامه ای تدوین و امضا شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 10