عضو اتاق تبلیغ خراسان : پیامبر برای بهره مندی از ولایت امیرمؤمنان خدا را شاکر بود

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به برخی معجزات و علم لدنی امیرمؤمنان علی(ع) گفت: شأن و جایگاه امیرمؤمنان علی(ع) به حدی است که پیامبر اسلام(ص) در لحظات آخر عمرشان خدا را به خاطر مرگ بر ولایت آن حضرت شکر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مسؤول ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی، امشب در حرم مطهر رضوی با اشاره به برکات ماه رجب گفت: در ماه رجب، از مؤمنان انتظار ترک گناه، توبه و عبادت ویژه می رود تا مشمول رحمت خاص الهی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در قیامت لطف خداوند صرفا به صورت رحیمیتش که خاص مؤمنان است متجلی می شود نه مانند دنیا که در اثر رحمانیت، لطفش شامل همه انسانها می شود، افزود: از جمله گروه هایی که در قیامت مورد رحمت خدا قرار می گیرند، رجبیون هستند که شأن و قدر ماه رجب را درک کرده اند.

حجت الاسلام فرازی نیا در ادامه به ولادت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در ماه رجب اشاره و تصریح کرد: در قیامت مردم از همه جلساتشان در دنیا پشیمان هستند مگر جلساتی که در آنها نام و سخن امیرمؤمنان علی(ع) و اهل بیت(ع) آمده باشد.

مسؤول ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی ضمن معرفی اجمالی حضرت ابوطالب(ع) و فاطمه بنت اسد به عنوان والدین امیرمؤمنان علی(ع) و شأن و منزلت آنان، به نحوه ولادت امیرمؤمنان(ع) در کعبه اشاره و خاطرنشان کرد: آن حضرت پس از خروج مادرشان از کعبه تا زمانی که به آغوش پیامبر(ص) برسند، چشمان خود را باز نکردند.

وی ادامه داد: وقتی در آغوش پیامبر(ص) قرار گرفتند به ایشان به عنوان پیامبر خدا(ص) سلام داده و سؤال کردند که از قرآن بخوانند یا تورات یا انجیل، که پیامبر(ص) فرمودند مشتاقم قرآن را بشنوم و امیرمؤمنان علی(ع) با اینکه نوزاد بودند شروع به قرائت پنج آیه نخست سوره مؤمنون کردند که از معجزات و نشانه علم لدنی آن حضرت است.

حجت الاسلام فرازی نیا یادآور شد: درباره انتخاب نام امیرمؤمنان علی(ع) نیز دو دسته روایات وجود دارد؛ یک دسته معتقدند حضرت ابوطالب(ع) نام ایشان را انتخاب کردند و دسته دیگر می گویند در کعبه به مادر ایشان الهام شده است.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: از جمله امتیازات امیرمؤمنان علی(ع) این بود که حتی پیش از رسیدن به سن تکلیف هم بت پرستی نکرده و همواره موحد بودند و نخستین نفر به پیامبر اسلام(ص) ایمان آوردند؛ همچنین در اثر علم لدنی، با وجود اینکه هنگام بعثت پیامبر(ص) در غار حراء حضور نداشتند، از نحوه وقوع آن باخبر بودند.

وی اضافه کرد: شأن و جایگاه امیرمؤمنان علی(ع) به حدی است که پیامبر اسلام(ص) در لحظات آخر عمرشان خطاب به ایشان فرمودند: «الحمدلله الذی امتنی علی ولایتک؛ خدا را سپاس که مرا بر ولایت تو میراند».  

حجت الاسلام فرازی نیا افزود: امیرمؤمنان علی(ع) پس از رحلت پیامبر(ص) نیز با وجود رنجها و مصایب بسیار، راه نبی مکرم اسلام(ص) را ادامه داده و در راه حفظ مکتب اسلام جانفشانی ها کردند در حالی که مردم هرگز قدر و منزلت ایشان را نشناخته و مظالم بسیار در حق ایشان روا داشتند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛
اثبات امامت و حقانیت شیعه در مناظره های امام جواد
مدیر ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی گفت: در جلسات مناظرات علمی حضرت جواد(ع) آنگونه درخششی نشان می دهند که همگان از بیان صریح ایشان متحیر شده و مناظره های ایشان دلیلی بر اثبات حقانیت شیعه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور روحانیت استان قدس رضوی شب گذشته در حرم مطهر رضوی با بیان این که خداوند متعال در این ماه ارزشمند همراه با کسانی می شود که مطیع فرمان او باشند گفت: ماه رجب ماه خداوند است و انتظار دارد تا بندگان به صورت ویژه خداوند را بندگی کنند، غرد و غبار غفلت را بزدایند، روزه بگیرند و بر اذکار ماه رجب یا ذکر استغفار مداومت کنند.

ولادت امام جواد دلیل حقی بر اثبات حقانیت تفکر امامت و ولایت بود

وی زیارت رجبیه را از سنت های مستحب و ارزشمند این ماه دانست و تصریح کرد: حضرت رضا(ع) در روایتی بیان می کنند که مولودی با برکت تر از فرزندم متولد نشده است؛ عده ای در جامعه آن زمان تفکر انحرافی به راه انداخته بودند که امام رضا(ع) فرزند ندارد غافل از اینکه اراده پروردگار بر چیز دیگری تعلق یافته و بنا بود ولادت دیرهنگام جواد الائمه معجزه و دلیل حقی بر اثبات حقانیت تفکر امامت و ولایت اثنی عشری باشد.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که حضرت جواد(ع) پس از خلقت عبارت اشهد ان لا اله الا الله را بر زبان جاری کردند و این معجزه دومی بود که حضرت به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: در سومین روز از خلقت حضرت پس از عطسه عبارت اَلْحَمْدُللّه ِ وَ صَلّی اللّه عَلی مُحَمَّدٍ وَ عَلَی الاَئِمّهِ الرّاشِدین را بر زبان جاری کردند که این معجزه اثبات کننده بر حقانیت امامت و ولایت است.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی با اشاره به علاقه وافر حضرت رضا(ع) به امام جواد(ع) و خرسندی ایشان از این مولود مبارک یادآور شد: َدر سفر حج حضرت رضا(ع) امام جواد را همراه کرده و طواف می دهند، پس از آن او را بر دیوار حجر اسماعیل گذاشته که می بینند ایشان برای ظهور حضرت مهدی(عج) دعا می کنند چراکه می بینید مسلمان با غفلت از خداوند به دور کعبه طواف کرده و با مشاهده چنین وضعی برای روز رجعت دعا می کنند.

هجرت امام رضا(ع) برای انجام تکلیف دینی بود نه علاقه به حکومت

وی با بیان این که جواد الائمه(ع) با وجود این که محبوب دل حضرت رضا(ع) هستند، امام رضا جوادالائمه را با خود همراه نکردند گرچه اراده این را داشتند که به ایران آمده و تبلیغ تشیع را کنند، گفت: به واقع هم به جهت تبلیغ تشیع و هم اجبار سیاسی حکومت مامون اقتضای این را داشت که خانوادگی سفر کنند اما به جهت بصیرت کم مردم آن زمان، همسر و خانواده شان را همراه نکردند تا اثبات کنند که من برای تکلیف دینی نه حکومت آمده ام و این سفر، سفر آخر عمر من است.

معجزات اثبات کننده حقانیت ولایت امام جواد(ع)

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که جامعه ظرفیت پذیرش امام جواد(ع) را از همان دوران نوجوانیشان ندارد و دشمنان ناآگاه و جاهل نمی توانند بپذیرند شیعه به این امام نوجوان اقتدا می کند، تصریح کرد: به همین جهت نیاز بود تا امام جواد(ع) برای عوام و خواص معجزاتی نشان دهند تا بفهمند که ایشان ولی خداست که به زبان درآمدن عصا یکی از این معجزات بود.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی با بیان این که در جلسات مناظرات علمی حضرت جواد(ع) آنگونه درخششی نشان می دهند که دوست و دشمن از بیان شیوا و صریح ایشان متحیر می شوند، بیان کرد: در زمان مباحثه دشمنان در محضر حجت خدا شرمنده و مایوس می شوند و مناظره های ایشان دلیلی بر اثبات حقانیت شیعه شمرده می شود.

وی با بیان این که اهل بیت عصمت و طهارت ترجمان قرآن و قرآن نیز ترجمان اهل بیت هستند، تصریح کرد: امام جواد(ع) در طول دوران کوتاه امامت خود فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری را انجام می دهند که هر یک از آنها می تواند امروز برای ما درسی ارزشمند، پندی معتبر و الگویی نمونه باشد.

تربیت بالغ بر ۲۵۴ نفر از شیعیان ناب در سراسر جهان به دست امام جواد(ع)

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که امام جواد در طول دوران امامت قریب به ۲۵۴ نفر از شیعیان ناب را در سراسر جهان از جمله مدینه و بغداد شناسایی و تربیت کردند، گفت: اینان بعدها شاگردان آبرومند و فاضل ارجمندی در رکاب امام شدند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی با بیان این که امام جواد شبکه وکالت و نمایندگی در سراسر عالم اسلام آن زمان را به صورت جد پیگیری کردند، تصریح کرد: این شبکه وکالت علاوه بر پیام رسانی برای شیعیان، مردمی را تربیت می کند که علاوه بر پذیرفتن امام نوجوان، آماده این باشند روزی حتی امام زمان خود را نبینند.

وی در نهایت با اشاره به فرمایشات حکمیانه امام معصوم به عنوان میراث گرانبهای باقی مانده از ایشان به روایتی اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس بیان جواد الائمه انسان های مومن بدانند که در زندگیشان به توفیق بندگی، سلامت روح و توفیق شغل آبرومند دینی  محتاج و نیازمند هستند که باید در جهت کسب و دستیابی به آن تلاش کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 6 =