عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان: تمرکز دشمنان بر انفکاک میان بشریت و اسلام ناب محمدی است

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان گفت: امروز تلاش و ممارست دشمنان اسلام مبتنی بر انفکاک میان مردم با روحانیت، اعتقادات و اسلام ناب محمدی(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد حسین رجایی خراسانی، عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان، شب گذشته در مهدیه شهرستان تربت حیدریه ماه ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب المرجب را از ماه های حرام دانست و گفت: همانطور که چهار ماه حرام در طول سال قرار داده شده، چهار نام علی نیز در میان ائمه اطهار وجود دارد.

ضرورت گزینش نامهای نیک و پسندیده برای فرزندان

وی با بیان این که حضرت علی(ع)، امام زین العابدین(ع)، امام رضا(ع) و امام هادی(ع) دارای نام علی هستند، تصریح کرد: زوجهای جوان باید مراقب باشند که امروزه تهاجم خزنده ای به نام تجدد سبب شده تا نام های بیگانه را بر فرزندان خود بگذاریم و مساله نامگذاری به نام ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت باید برای زوجین تفهیم شود.

حجت الاسلام رجایی خراسانی با بیان این که شخصیت گاهی از روی نام آن فرد نمود پیدا می کند، خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(عج) از مجاورت کعبه ظهور می کنند و منادی او را فرامیخواند، هر آنچه خوبی از ائمه اطهار و پیامبران است در وجود بقیه الله العظم، حضرت مهدی(عج) نهادینه شده و ایشان آینه تمام نمای اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به فضیلت زیارت حضرت رضا(ع)، سید الشهدا و عمره رجبیه در ماه پرفیض رجب المرجب، بیان کرد: بر اساس بیان امام جواد(ع) زیارت رجبیه در این ماه ارزش والایی دارد.

وی با بیان این که اعمال عبادی در ماه رجب نسبت به سایر ماه های سال فضیلت دوچندانی دارد، گفت: همانطور که یک رکعت نماز در مسجد الحرام برابر صد هزار رکعت در جای دیگری است، ماه رجب نیز فضیلت بسزایی دارد.

اعتکاف نماد ورود به عرصه مبارزه و مقابله با نفس است

حجت الاسلام رجایی خراسانی  با اشاره به ارتباط متقابل و دو سویه شخصیت انسان ها با اعتقاد و عمل آنان، تصریح کرد: اعتکاف سه روزه نماد ورود به عرصه مبارزه و مقابله با نفس است، جوانان با استمرار شرایط روحی حاصل از اعتکاف، گذشت، انفاق و خدمت در راه خدا را تمرین کرده و مراقب وسوسه های شیطانی باشند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان که نبی مکرم اسلام(ص) در بازگشت از جنگ اینطور بیان می کردند که از جنگ کوچک بازگشته و به جنگ عظیم یعنی مبارزه با نفس باید پرداخت، خاطر نشان کرد: باید با تسلط بر هوس های نفسانی، راه مبارزه و مقابله با هرگونه هوسرانی را برخود هموار کرد.

لزوم مدارای مومنین با یکدیگر و پرهیز از خشونت در رفتار

وی با اشاره به لزوم مدارای مومنین با یکدیگر در بدنه جامعه اسلامی و به خصوص در بنیان خانواده ها جهت استحکام آن اظهار کرد: رسول خدا(ص) در برابر آنانی که ناسزا گفته و یا بر سرشان خاکستر می ریختند سکوت اختیار کرده و مدارا می کردند آنطور که طرف مقابل شرمنده می شد و این نوع از رفتار، باید الگوی مومن مخلص باشد.

حجت الاسلام رجایی خراسانی افزود: بر اساس بیان امام عسگری(ع) هر کس فردی را در حضور مردم به اسم صدا بزند، او را لکه دار کرده و اگر در مخفیانه، با مهربانی و عطوفت یاد کند به او شخصیت بخشیده است که به این ترتیب همه باید با مدارا رفتار کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که امروز تلاش و ممارست دشمنان اسلام مبتنی بر انفکاک میان مردم با روحانیت، اعتقادات و اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: امروز اگر یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان روی کره زمین با یکدیگر متحد و همدل شوند دنیا از بیان حرف و سخنی برای آنان عاجز می شوند و این راه سعادتمندی است.

لقمه حرام زمینه ساز نابودی اخلاق و عقیده اسلامی بشریت است

وی با بیان این که لقمه حرام بر نطفه، اخلاق و عقیده افراد اثر گذاشته و آنان را از راه راست دور می کند، بیان کرد: لقمه حرام عامل انفکاک انسان از امام زمان خویش و اعتقادات دینی او می شود؛ ملت اسلامی باید با تقویت روح آسمانی و جاری خود از راه توسل به ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت نگذارند آینده اخروی شان تباه شود.



« (خبری قبلی)



اخبار مرتبط

  • عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان:دشمن در پی تفرقه افکنی بین مردم و روحانیت است
  • حضور امام رضا در ایران سبب بیمه شدن کشور شده است
  • امر به معروف و نهی از منکر توأم با محبت، اثرگذار است
  • عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان: تمرکز دشمنان بر انفکاک میان بشریت و اسلام ناب محمدی است
  • عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان : تخلق به صفات نیکو سبب عاقبت بخیری انسان می شود
  • عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ : کسب علم و دانش بهترین عبادت است/ علم بدون معرفت ارزشی ندارد
  • نتایج انتخابات هیئت امنا اتاق فکر تبلیغ
  • فعالیت های علمی و پژوهشی طلاب حوزه علمیه خراسان باید اطلاع رسانی شود
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    5 + = 10