نیازمند تربیت یک میلیون مبلغ هستیم/ مبلغان فعلی یک دهم نیاز تبلیغی هم نیستند

حجت‌الاسلام اسکندری

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: اینکه در هر مناسبت دینی ۵۰ تا ۶۰ هزار مبلغ برای اعزام داشته باشیم، به اندازه یک دهم نیاز تبلیغی نیست، بنابراین باید روی تربیت یک میلیون مبلغ دینی برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای دینی مردم باشیم.حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی  با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند سازمان تبلیغات اسلامی یکی از حسنات کشور است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه‌ای جداگانه در بحث تبلیغات به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه باقی ماندن بر روحیه انقلابی یکی از ویژگی‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: این سازمان در واقع مسیر خود را باروحیه انقلابی در جهت پیشبرد تبلیغ حوزه دین زیر نظر مقام معظم رهبری و مراجع پیش برده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم بابیان اینکه عمده فعالیت‌های سازمان تبلیغات در حوزه تبلیغات است، تصریح کرد: یکی از محورهای کاری سازمان تبلیغات اسلامی دارالقرآن است؛ در واقع فعالیت‌های قرآنی اعم از تجوید، قرائت، حفظ و در نهایت تفسیر بوده که بسیار متنوع بوده و موجبت برکات زیادی شده است.

*۳۵ روحانی مستقر در روستاهای بالای۲۰۰خانوار قم

وی بیان کرد: اعزام مبلغ با یک افزایش خوبی روبه‌رو بوده است که بعد از سال ۸۵ بالغ‌بر ۵۴ هزار اعزام مبلغ را داشته‌ایم، همچنین شاهد استقرار ۳۵ روحانی در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار در قم هستیم.

*اعزام فعلی مبلغ یک دهم نیاز تبلیغی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از نهادهای بهره‌ بردار از خروجی حوزه دانست و گفت: اینکه در هر مناسبت دینی ۵۰ تا ۶۰ هزار مبلغ برای اعزام داشته باشیم، به اندازه یک دهم نیاز تبلیغی نیست بنابراین باید روی تربیت یک میلیون مبلغ دینی برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای دینی مردم باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تأکید کرد: فعالیت‌های خودجوش مردم در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی، الگوی مناسبی برای گره زدن فعالیت‌های مذهبی با اعتقادات مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطقی که روحانیت حضور چشمگیر داشته است گفت: درجاهایی که روحانی مستقر حضور دارد، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم که این مطلب نیز مورد عنایت مقام معظم رهبری بوده است.

*بازدید بالای یک میلیون نفر از سایت تبیان

وی با اشاره به اینکه در حوزه تبلیغ باید از فضای مجازی هم استفاده کرد عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در فضای مجازی داریم نشر فعالیت‌های قرآنی و اهل‌بیت (ع) را در دستور کار قرار داده‌ایم، همچنین سایت سازمان تبلیغات اسلامی “تبیان” روزانه در کشور بالغ‌بر یک‌میلیون بازدیدکننده دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان  قم تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌های سنتی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی حضور در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، برگزاری گفتمان دینی و پاسخگویی به شبهات دینی از گسترده‌ترین فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پایان گفت: ۲۵ هزار مقاله در حوزه دینی در فضای مجازی و سایت تبیان منتشر‌شده است؛ کارهای خوبی برای مقابله با مکاتب خودساخته بشری که انحرافاتی را در فضای مجازی ایجاد می‌کند، صورت گرفته است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 2 =