امام علی(ع) ۱۴۰۰ سال پیش از ظهور داعش خبر دادند

شوقی علام مفتی مصر

دکتر شوقی علام مفتی مصر با تاکید بر اینکه منطقه در معرض حملات وحشیانه قرار داد و امیر المؤمنین علی (ع) ۱۴۰۰ سال پیش از ظهور داعش خبر داده بودند، اشاره کرد: هیچ توجیه شرعی برای کشتار انسان ها بر روی زمین وجود ندارد.

دکتر شوقی علام مفتی مصر با تاکید بر اینکه منطقه در معرض حملات وحشیانه قرار داد و امیر المؤمنین علی (ع) ۱۴۰۰ سال پیش از ظهور داعش خبر داده بودند، اشاره کرد: هیچ توجیه شرعی برای کشتار انسان ها بر روی زمین وجود ندارد.

وی افزود: روایت امام علی (ع)، توصیف دقیقی از سازمان تروریستی داعش ارائه داد و آن ها را صاحبان پرچم های سیاه توصیف کرد. امام علی (ع) ۱۴قرن پیش در این خصوص اینگونه می فرمایند: إذا رأیتم الرایات السود فالزموا الأرض، فلا تحرکوا أیدیکم ولا أرجلکم، ثم یظهر قوم ضعفاء لا یؤبه لهم، قلوبهم کزبر الحدید، هم أصحاب الدوله، لا یفون بعهد ولا میثاق، یدعون إلى الحق ولیسوا من أهله، أسماؤهم الکنى، ونسبتهم القرى، وشعورهم مرخاه کشعور النساء، حتى یختلفوا فیما بینهم ثم یؤتی الله الحق من یشاء”.

یعنی زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید – به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید- سپس قومی ضعیف ظاهر می وشند که قلبهایشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند ، به حق فرا می خوانند در حالیکه از آن نیستند، اسامی شان ، کنیه و نسبتهایشان از نام شهرها گرفته شده، موهایشان همچون زنان بلند است؛ تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنند و خداوند خداوند اهل حق – هر کسی که بخواهد- را ظاهر می سازد.

– این حدیث در “احقاق الحق و ازهاق الباطل” ذکر شده است.

مفتی مصر ادامه داد: ما در مقابل حملات وحشیانه علیه کشورها و دینمان هستیم و این افراط گرایان لباس دین پوشیده اند اما در حقیقت دین اسلام از آنان مبراست و دین، رفتار، اقدامات، فهم و تفسیر و تأویل آنان از قرآن را قبول ندارد چراکه اینان در فهم متون شرعی دچار اشتباه شده اند و ابزار فهم درست را دارا نیستند.

وی تصریح کرد: مفاهیم شریعت اسلامی در هیچ جای سازمان داعش وجود ندارد؛ چرا که اینان انسان های بی گناه را می کشند با وجود اینکه تمام آئین و ادیان آسمانی برای حفظ جان انسان وجلو گیری از ریختن به ناحق خون دیگری آمده اند.

دکتر علام با اشاره به فردی که اقدام به عملیات انتحاری در کلیسا کرد، گفت: این فرد جنایت بسیار بزرگی مرتکب شده است؛ چرا که وی عبادتگاه را ویران کرده است در حالی که شریعت اسلامی از عبادتگاه غیر مسلمین حمایت می کند.

وی گفت: اهداف شریعت اسلامی که یکی از آن ها حفظ جان انسان است، در نزد گروهک داعش وجود ندارد و آنان انسان ها را با خونسردی می کشند؛ علی رغم اینکه آئین و ادیان آسمانی برای حفظ جان انسان آمده اند و هیچ کس جرأت ندارد زندگی انسانی را نابود کند مگر با دستور دستگاه قضا یا در جنگ و دفاع از خود.

کشور مصر یکشنبه گذشته شاهد دو انفجار انتحاری بوده است که اولی آن در کلیسای “مار جرجس” در شهر طنطا و دومین انفجار چند ساعت بعد در کلیسای “مرقسیه” در شهر اسکندریه انجام گرفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 6