اعلام حمایت مجدد از طرح هجرت طلاب/ مسکن نباید موجب ماندگاری طلاب در قم شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حمایت خود را نسبت به هجرت طلاب از قم اعلام کرد و اظهار داشت: در بخش مسکن باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که تملک مسکن موجب نشود که طلبه در قم ماندگار شود.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر روز گذشته در دیدار با رئیس مرکز خدمات ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز خدمات گفت: فعالیت‌های مرکز خدمات ابتکاری، امیدوار کننده و رو به جلو هستند و هر خدمتی که انجام دهید ذخیره یوم المعاد شما خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر انسان رو به جلو حرکت کند همواره پویا و برومند است و انشاء الله هر سال بتوانید رو به جلو حرکت کنید تا مرکز خدمات پویا باشد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه تمرکز طلاب در شهر قم است و دائماً به آن اضافه شده و مهاجرت کمتر صورت می‌گیرد و بخشی از مسئولیت برای رفع این مشکل بر عهده مرکز خدمات است.

وی تصریح کرد: اگر طرحی اندیشیده شود که برای حضور طلبه در قم حدی گذاشته شود که پس از این مدت در صورت اشتغال نداشتن به تدریس یا تحقیق از قم هجرت کند ما حاضریم از این طرح حمایت کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: ما حمایت خود را نسبت به هجرت طلاب از قم و تبلیغ در مناطق مختلف کشور اعلام کرده‌ایم و هم اکنون نیز به کسانی که هجرت کنند شهریه بیشتری پرداخت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در بخش مسکن باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که تملک مسکن موجب نشود که طلبه در قم ماندگار شود و برای رسیدن به این هدف ساخت مسکن‌های سازمانی می‌تواند یکی از راهکارها باشد.

این مرجع تقلید یکی از مهم‌ترین مشکلات طلاب را مشکل ازدواج عنوان کرد و افزود: برنامه‌های مرکز خدمات در آموزش زوج‌های جوان طلبه قابل تقدیر است و باید این فعالیت‌ها را برای کاهش مشکلات طلاب یا فرزندانشان افزایش دهد.

وی بیان کرد: مدیران حوزه باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند چراکه ارتباط نزدیک و مبادله اطلاعات می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه را کاهش دهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 10