حفظ انقلاب وظیفه مسؤولان و مردم است

حضرت‌ ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که شیاطین برای ضربه زدن به دین و انقلاب مدام برنامه ریزی می کنند، گفت: دشمن درصدد است که هویت اسلامی نظام در زمینه های گوناگون را از بین ببرد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در سازمان اطلاعات سپاه با بیان این که همگان به ویژه علما و نخبگان نسبت به انقلاب وظیفه دارند، گفت: انقلاب اسلامی عطیه الهی و هدیه خداوند است و حفظ آن وظیفه همگان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی از حوزه علمیه برخاسته و علمای حوزه زیر چتر حضرت امام در حرکت بوده اند، از این رو وظیفه طلاب و علما بسیار مهم و سنگین است؛ در روایات آمده که علما مرزبانان دین هستند و باید جهاد کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که شیاطین برای ضربه زدن به دین و انقلاب مدام برنامه ریزی می کنند، اظهار داشت: دشمن درصدد است که هویت های اسلامی در زمینه های گوناگون سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از بین ببرد و نقشه های پیچیده ای را در این زمینه دنبال می کنند.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید که قدرت مسلمانان باید در حدی باشد که دشمنان همواره از آنان احساس رعب و وحشت کنند، مسلمانان باید اجتماعی قوی داشته باشند تا بتوانند ایده های ناب اسلام را اجرایی کنند؛ هر اجتماعی مدیر می خواهد که در زمان غیبت این مدیریت بر عهده ولی فقیه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که باید از ثروت ها و منابع عظیم اسلام نهایت استفاده شود، ابراز داشت: روحانیت باید با مردم ارتباط مستمر داشته باشد، زیرا مردم رفتار و اخلاق معاشرتی روحانیان را الگو قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: در روایات و  آیات تأکید بسیار بر این واجب فراموش شده صورت گرفته است، حوزه و روحانیت باید آن را احیا کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر اساس جهان بینی الهی به وجود آمده است که همه مردم و مسؤولان موظف به حفاظت از آن هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 2 =