مسلمانان از هر کار و سخنی که سبب تفرقه می شود پرهیز کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای با تأکید بر وحدت امت اسلام، خواستار هوشیاری مسلمانان نسبت به توطئه های دشمن شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای با تأکید بر وحدت امت اسلام، خواستار هوشیاری مسلمانان نسبت به توطئه های دشمن شد.

متن بیانیه این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یادآورى لازم

بحمدالله گروه‌هاى تکفیرى که جهان اسلام را به خونریزى و ویرانى کشیدند مانند داعش و امثال آن‌ها، در حال انقراض هستند، ولى دشمنان اسلام از پاى ننشسته‌اند و دائماً اصرار دارند که آتش اختلافى را به صورت دیگرى در میان مسلمین شعله‌ور سازند، به همین دلیل ضرورت دارد که مسلمانان کاملاً به هوش باشند و از هر سخن و هر کارى که موجب تفرقه میان مسلمین است، بپرهیزند.

اخیراً اطلاع یافتم که شبکه محترم ولایت بدون هیچ‌گونه اطلاع به اینجانب، برنامه تفرقه انگیزى را اجرا کرده -هرچند بعد از آن عذرخواهى کرده‌اند- ولى به ایشان تأکید کرده‌ام که اگر یک بار دیگر برنامه تفرقه‌انگیزى اجرا کنند، براى همیشه حمایت خود را از آن‌ها بر مى‌دارم.

کنگره‌هایى که ما داشتیم نشان مى‌دهد که به سوى وحدت صفوف در برابر دشمنان مشترک حرکت مى‌کنیم و از برنامه‌هایى که سبب اختلاف و جنگ‌هاى داخلى میان مسلمین مى‌گردد، بیزاریم.

از برادران اهل‌سنت نیز انتظار دارم که از سخنان تفرقه‌انگیز بعضى از تندروان جلوگیرى کنند و اگر نفوذى در بعضى شبکه‌هاى تفرقه‌انگیز دارند به آن‌ها یادآور شوند که نتیجه این کار آب به آسیاب دشمن ریختن و خون مسلمین را به وسیله مسلمین هدر دادن و دشمن را شاد کردن است.

به یقین روح نبى اکرم حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله) پیغمبر رحمت و محبت از این کارها بیزار است.

امیدوارم خداوند به همه بیدارى و آگاهى نسبت به وظایفى که در این عصر در برابر او بر عهده داریم، مرحمت فرماید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 12