آیت الله مکارم شیرازی:کاندیداها برای رسیدن به هدف خط قرمزها را رد نکنند/ انتخابات باید پرشور و دشمن شکن باشد

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که انتخابات باید پرشور و دشمن شکن باشد، گفت: کاندیداها برای رسیدن به هدف نباید دیگران را تخریب کنند و دست به عوام فریبی و دروغ بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) گفت: حضرت می فرمایند اگر به اندازه کوه احد طلا داشته باشم، خوشحال می شوم و سه روز بیشتر نمی گذرد که همه آن ها را در راه خدا و کمک به افراد نیازمند می دهم.

وی افزود: بسیاری از انسان ها عاقل و هوشیار هستند اما در مقابل مال و ثروت عقل خود را از دست می دهند و کارهای غیر عاقلانه می کند، هزار میلیارد که اولا از راه حلال نمی توان به دست آورد را برای چه جمع می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که عجیب است که انسان های عاقل گرفتار مال و مقام می شوند، اظهار داشت: گاهی انسان وقتی می خواهد به مقامی برسد به هر قیمتی دنبال آن می رود و خط قرمزها را رد می کند.

وی ادامه داد: انسان باید آثار و کارهای خیری انجام دهد تا با آرامش خاطر دنیا را ترک کند، باید پیامبر اسلام را الگوی زندگی خود قرار دهیم، پیامبر می فرمایند اگر کوه طلا داشتم برای نیازمندان هزینه می کردم ولی بسیاری از افراد سخن می گویند اما خبری از عمل نیست؛ انسان نباید از کار غیر عاقلانه برای رسیدن به مقصد استفاده کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو ابراز داشت: انتخابات باید پرشور و دشمن شکن باشد، دشمنان منتظر هستند ببینند حضور در پای صندوق های رأی چه اندازه است تا بر اساس آن فشارها را کم یا زیاد کنند، انتخابات در دیدگاه دوستان و دشمنان هم اثرگذار است.

وی با اشاره به وظایف مردم و کاندیداها عنوان کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار می شود، وقتی کلمه اسلامی آمد یعنی خط قرمزهایی وجود دارد؛ در آمریکا انتخابات برگزار کردند و کاندیداها نسبت های غیر اخلاقی، دروغ و تهمت به یکدیگر دادند چون آن ها معتقد به خط قرمز نیستند و می گویند به هر قیمتی هدف وسیله را توجیه می کند، واقعا انتخابات آمریکا رسوایی برای جهان غرب بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در ایران می گوییم جمهوری اسلامی است یعنی هم مردم و هم کاندیداها مسؤولیت دارند، کاندیداها باید از دادن وعده دروغ بپرهیزند و عوام فریبی نکنند، افراد نباید بگویند که به هر قیمتی باید به مقام برسند.

وی اضافه کرد: باید فکر فردای قیامت را کرد و توجه داشت مردم از دروغ، وعده های دروغین و وفریبکاری خوششان نمی آید، کاندیداها برای رسیدن به هدف نباید دیگران را تخریب کنند، متأسفانه برخی برای پیشبرد کار خود، نظام را تخریب می کنند و همه چیز را زیر سؤال می برد؛ این که بگویند اگر فلان کس سرکار باشد مملکت مثل سودان می شود حرف درستی نیست نباید آبروی نظام را مورد هجمه قرار داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که آیا انصاف است که برای قبول شدن در انتخابات نظام را زیر سؤال ببرند، گفت: انتخابات دایره امتحانی برای کاندیداها و مردم است، مردم نباید گرفتار جناح شوند بلکه باید به فرد صالح تر رأی داده شود، امتحان کاندیداها این است که آیا خطوط اخلاقی و دینی را می شکنند تا به مقام برسند.

وی افزود: ملت ایران ملتی فهمیده و هوشیار است امیدواریم مردم و کاندیداها از امتحان انتخابات سربلند و آبرومند بیرون بیایند، ما هم دعا می کنیم که انتخابات از هر نظر به سلامت برگزار شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 8