معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:دشمن برای نفوذ به حوزه برنامه های زیادی تدارک دیده است

حجت الاسلام و المسلمین نبوی از تدارک و برنامه ریزی دشمن برای نفوذ به حوزه های علمیه خبر داد و هشدار داد که در آینده دشمنان می خواهند از طریق حوزه به نظام ضربه بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، امروز در گردهمایی ماهانه معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان قم که با موضوع بررسی مشکلات و دغدغه‌های تبلیغی طلاب مدارس علمیه قم و معاونین تبلیغ استان قم، در محل این معاونت برگزار شد، با تأکید بر این که بزرگ‌ترین پایگاه علمی شیعه در سراسر جهان شهر مقدس قم است، اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ دینی مردم در تراز این پایگاه جهانی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با طرح سوالی مبنی بر این که ضریب تدین جوانان شهر قم به چه میزان است، ابراز داشت: شهر قم یک شهر مذهبی، شیعی و مرکز علمی شیعیان جهان است، لذا با آن که جوانان متدین و معتقد فراوانی در این شهر وجود دارند، اما انتظار ما فراتر از این مقدار است.

نبوی با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌های مدارس علمیه سراسر کشور، ابراز داشت: ضروری است تا مسؤولان ظرفیت‌های حوزه علمیه را شناسایی کرده و از آن در راه نشر اسلام و انقلاب اسلامی بهره بجویند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به لزوم افزایش کیفیت آموزش به طلاب، خاطرنشان کرد: جهان امروزی نیازمند دانشمندانی است که بتوانند تمام نیاز‌های معنوی و الهی آنها را پاسخ دهند، از این رو آموزش‌هایی که به طلاب داده می‌شود، کافی نیست، زیرا با توجه به ظرفیت‌های بالای علمی در این شهر، کیفیت آموزش باید بیش از حالت فعلی باشد.

وی با تأکید به افزایش آموزش‌های ارتباطات اجتماعی در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: هنگامی فتح مکه، حضرت رسول(ص) چنان مدیریت و تدبیری از خود نشان داد که هیچ خونی ریخته نشد اما مکه فتح شد و بت‌ها ویران گشت، از این رو یک طلبه نیز باید همچون رسول خدا(ص)، با مخالفان اسلام به نرمی و همراه با تدبر برخورد کند.

نبوی در ادامه با بیان این که برخی در داخل کشور مدام بر نظام جمهوری اسلامی ایران خرده می‌گیرند، افزود: برخی مدام بر این نظام خرده می‌گیرند و نقص‌‌هایی بر آن می‌شمارند، اما غافل از آن هستند که این نظام بزرگ‌ترین مدافع حریم تشیع در سراسر جهان است.

وی با بیان این که دشمن می‌خواهد به حوزه‌های علمیه نفوذ کند، اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هزینه‌های هنگفتی را صرف وارد کردن ضدانقلاب به حوزه‌های علمیه می‌کنند تا در آینده بتوانند توسط روحانیت، علیه این نظام اسلامی ضربه بزنند.

گفتنی است، در پایان این گردهمایی معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان قم، پیشنهادات خود را به حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی ارائه کردند که برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف تخصصی برای معاونین تبلیغ و همچنین ثبت سوابق تبلیغی به فعالان در مدارس علمیه از جمله این پیشنهادات بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 15