آیت الله اشرفی شاهرودی: طلاب با اخلاق و عمل خود مروج دین باشند

آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: اگر روحانیت در مسیر صحیح گام بردارد و با اخلاص درس بخواند می تواند تحولات عظیمی در جامعه ایجاد کند که هیچ یک از دانشمندان نتوانسته و نمی توانند چنین کاری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، استاد خارج فقه و اصول در درس اخلاق خود در مدرسه علمیه اهل البیت(ع) با اشاره به خاطرات و نمونه هایی از سیره علما و بزرگان خطاب به طلاب جوان، گفت: اگر ما حوزویان اهل عمل و اخلاق باشیم می توانیم جامعه ای را متحول کنیم.

وی افزود: اگر روحانیت در مسیر صحیح گام بردارد و با اخلاص درس بخواند می تواند تحولات عظیمی در جامعه ایجاد کند که هیچ یک از دانشمندان نتوانسته و نمی توانند بنابراین فکر نکنید نسبت به دیگران از برخی لذایذ محروم هستید و ضرر کرده اید.

آیت الله اشرفی شاهرودی اضافه کرد: اگر خوب درس بخوانید و مطابق تربیت اسلامی در مسیر امام زمان(عج) پرورش یابید اولا سبب نورانیت خودتان می شود و دوما مایه افتخار خانواده و بستگان و به تدریج شهر و کشور خواهید بود مانند امام خمینی(ره) که از همین کلاس و درس آغاز کرده و به ایران آبرو دادند.

این استاد حوزه خطاب به طلاب گفت: یک هدف را در نظر بگیرید و برای رسیدن به آن یک مسیر را معین کنید؛ هدفتان این باشد که عالم ربانی مهذب شوید و با سیره عملی هدایتگر مردم و جامعه باشید.

وی یادآور شد: در دنیا مکاتب بسیاری بوده و خواهد بود و جنگ حق و باطل همواره ادامه دارد اما بدانید که بقای هر مکتبی بر سه پایه عقل و حکمت و دانش، داشتن الگو و دعوت کنندگان به مکتب استوار باشد و اسلام به عنوان کامل ترین دین دارای این سه رکن است.

آیت الله اشرفی شاهرودی اضافه کرد: ابتدا پیامبر(ص) و اوصیای ایشان و سپس حوزه های علمیه به دین دعوت و از ان حراست کرده اند؛ ما نیز لازم است این امانت را ابتدا با فراگیری دین و سپس با سیره عملی مان حفظ و به نسلهای بعد برسانیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 15