پیامبر برای مدیریت جوامع بشری مبعوث شدند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه پیامبر(ص) آمده است که بشر را مدیریت کند، گفت: در واقع رسالت پیامبر نقطه جهانی شدن اسلام به تمام معنا است و این همان حرکت جمعی و سیاسی ما است که انقلاب نام گرفته است.

آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در همایش «سفیر هدایت» که به مناسبت بزرگداشت مبعث پیامبر اکرم(ص)  ظهر امروز ۵ اردیبشهت در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد و خداوند بر مومنان منت گذاشت که پیامبری را مبعوث کرده است که در جهت هدایت مردم در سه مرحله نمایش آیات قرآن، تعلیم و تزکیه و آموزش مردم نقش آفرینی کند.

وی افزود: هدف از رسالت پیامبر جامه عمل پوشاندن به این امور است و در واقع بعثت برای نبوت نبود بلکه برای رسالت است و اینگونه نیست که پیامبر برای پیامبری مبعوث شده باشد چرا که قبل از بعثت، پیامبر شده بود.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: وقتی که جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد در واقع مأموریت رسالت آورد و رسالت در واقع یک جمع بندی است و پیامبر(ص) برای مدیریت جامع بشری مبعوث شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه پیامبر(ص) آمده است که بشر را مدیریت کند، تصریح کرد: در واقع رسالت پیامبر(ص) نقطه جهانی شدن اسلام به تمام معنا است و این همان حرکت جمعی و سیاسی ماست که انقلاب نام گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما حرکت به سوی فراگیری در همه جهان است، گفت: فراگیری  جهان و جهانیان در عرصه اسلام، تکلیف ماست.  

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه رسالت انقلاب ما این نیست که کشوری را درست کنیم که خیابانها را رنگ آمیزی کند و ناهار و شام مردم تأمین شود و یا خیابانها را آسفالت کند، اظهار کرد: براساس سخنان رهبر معظم انقلاب، انقلاب ما هنوز به پیروزی نرسیده است و ۲۲ بهمن یک هرم به دست آمده برای حرکت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: روز پیروزی انقلاب ما، روز جهانی شدن اسلام است چرا که جامعیت اسلام قطعی است و این وظیفه جهانی سازی اسلام، تکلیف ما است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 10