عضو شورای عالی حوزه علمیه: رسالت امروز طلاب حوزه علمیه جهانی است

آیت الله مروی گفت: در گذشته اگر کسی وارد حوزه علمیه می شد رسالت خود را شهرستانی، استانی و یا کشوری می دید اما امروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رسالت طلبه جهانی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله جواد مروی ظهر امروز در دیدار طلاب مدارس علمیه شهر خورموج به رسالت خطیر طلاب اشاره کرد و گفت: در گذشته اگر کسی وارد حوزه علمیه می شد رسالت خود را شهرستانی، استانی و یا کشوری می دید اما امروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رسالت طلبه جهانی شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: در زمان کنونی مذهب اهل بیت(ع) همه جهان را در نوردیده است و هرجای جهان را نگاه کنید افرادی تشنه علوم و دستورات دینی، مذهبی و معارف اهل بیت(ع) را خواهید یافت.

وی با بیان اینکه بر طبق این رسالت جهانی بایستی برنامه ریزی کرد، گفت: نخستین نکته، علم آموزی و داشتن همت و شدت برای کسب علم در این مسیر است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خطاب به طلاب عنوان کرد: مسیر سختی را انتخاب کرده اید و این مسیر احتیاج به ابزارهای فنی دارد و باید با تجهیزات کامل وارد این میدان شد.

آیت الله مروی داشتن علو همت را یکی از موثرترین تجهیزات برای طلاب عنوان کرد و بیان داشت: در حوزه های علمیه استعداد و نبوغ حرف اول را نمی زند بلکه داشتن استعداد متوسط و در کنار آن علو همت طلبه را به همه اهداف خود می رساند؛ جمع زیادی از نخبگان حوزه علمیه را افرادی تشکیل می دهند که استعداد متوسط داشته اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه دیگر ابزار موفقیت طلبه را داشتن تقوا عنوان کرد و اظهار داشت: منافذ سخت را اهل بیت(ع) برای کسانی باز می کنند که در بحث تقوا به خود رسیده باشند؛ تاثیر در نفوس با ارتباط با خدا شکل می گیرد و اگر این ارتباط را قوی کردید می توانید در نفوس مردم اثر داشته باشید.

گفتنی است اعضای شورای عالی حوزه علمیه در پایان این نشست به سوالات طلاب پاسخ دادند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 12