اسناد بالادستی فرهنگی در دولت آینده خاک نخورد

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور معتقد است، فضاهای آموزشی کشور در تراز نظام اسلامی نیست و رییس‌جمهور باید فضاهای تأثیرگذار بر فرهنگ را مدیریت و کنترل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که در عرصه فرهنگی سه سند بالادستی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: سند جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی و سند تحول فرهنگی از مهم‌ترین اسنادی است که در عرصه فرهنگ باید مورد نظر رییس‌جمهور باشد.

وی با بیان این که تهیه و تنظیم اسناد بالادستی نزدیک به ده سال زمان برده است، گفت: کارشناسان زیادی روی این سه سند کار کرده‌اند؛ ولی در عمل هیچ تأثیری نداشته است و به برنامه عملی تبدیل نشده است؛ انتظار ما از رییس‌جمهور جدید این است که به اسناد بالادستی موجود عمل کند و ما نتیجه این اسناد را در فرهنگ مشاهده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با بیان این که آموزش‌وپرورش در عرصه فرهنگ بسیار تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: فضاهای آموزشی کشور در تراز نظام اسلامی نیست و خروجی‌های مناسب اهداف نظام اسلامی ندارد؛ اگر چه که افراد خوبی هم در آن وجود دارند و افراد خوبی را هم تربیت کرده است ولی در حد بایسته نیست.

وی به تأثیر فضای مجازی در فرهنگ مردم اشاره کرد و گفت: شاید با تأثیراتی که این فضا روی زندگی حقیقی افراد جامعه دارد نمی‌توان اسم مجازی را به این فضا اطلاق کرد و باید با عنوان فضای الکترونیک نام برده شود؛ مقام معظم رهبری هم با تشکیل شورای عالی فضای مجازی بر اهمیت این فضا تأکید کردند.

عرصه‌های تأثیرگذارمورد غفلت رییس جمهور جدید نباشد

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: یکی از کارهایی که دولت باید در زمینه فضای مجازی انجام دهد ایجاد شبکه ملی اطلاعات است زیرا امروز تمام اطلاعات ما در دست بیگانگان است و از این طریق با توجه به علاقه‌مندی‌های جامعه برنامه‌ریزی می‌کنند و راه نفوذ را پیدا می‌کنند و این خیلی خطرناک است.

وی با بیان این که بخش زیادی از اسلامیت نظام وابسته به فرهنگ است، افزود: انتظار ما از رییس‌جمهور این است که به عرصه‌های تأثیرگذار در فرهنگ توجه خاص داشته باشد و فضاهایی از قبیل آموزش‌وپرورش و فضای مجازی را به سمت اسلامیت سوق دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی به وظایف رییس‌جمهور در رابطه با حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: اگر رییس‌جمهور به عنوان حاکمیت نظام بخواهد مصالح نظام را در نظر بگیرد باید به تبلیغات دینی توجه ویژه داشته باشند و با تقویت و حمایت حوزه‌های علمیه به تربیت دینی جامعه کمک کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 4