رییس جمهور آینده کشور باید حافظ عزت جامعه اسلامی باشد

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که درسی از که امیرمؤمنان و اهل بیت می گیریم درس عزتمندی است، گفت: باید تاریخ زندگی رییس جمهور مبتنی بر حفظ عزت جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام اسد الله اسدی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که ماه رجب، شعبان و رمضان فصل نیایش با ذات اقدس الهی است، گفت: بندگان در این ماه ها باید رابطه خود را با ذات اقدس الهی ارتقا ببخشند.

فلسفه دین مدیریت عزتمندانه و کرامت گونه انسان است

وی با اشاره به شاخصه های انتخاب اصلح از دید امیرمؤمنان تصریح کرد: مهمترین فلسفه دین مبین اسلام مدیریت جامعه است و انسان برای تامین زندگی مادی، بدون دین نیز می تواند معاش خود را تأمین کند  و این در هدایت تکوینی موجودات دیده شده که برای تامین نیاز عالم زیست ماده این توانایی بر اساس هدایت تکوینی به همه موجودات بدون نیاز به دین و ارتباط با خداوند عطا شده اما فلسفه دین مدیریت عزتمندانه انسان است.

حجت الاسلام اسدی با بیان این که حیوان نیز به برتری گوشت نسبت به نان خشک آگاه است، خاطرنشان کرد: اما بازشناسی حلال و حرام این گوشت در توان حیوان نیست و دین آمده تا برای ما حلال و حرام را تبیین کند والا بسیاری از حیوانات در تامین نیازهای مادی جلوترند؛ در حقیقت دین برای آموزش مدیریت اجتماعی آمد و خداوند اینگونه می فرماید که این کتاب، دین و آیین ما و برنامه زندگی عالمیان است.

دین قابل تفکیک از مسائل اجتماعی و فردی نیست

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که  دین جدای از مسائل اجتماعی و سیاسی نیست و نمی توانید مسائل اجتماعی و فردی را از دین جدا کنید، بیان کرد:  در زندگی های امروز شهرنشینی امکان ندارد سکنه آپارتمان ها بدون ارتباط و قانون در مجاورت یکدیگر زندگی کنند و این از مسائل امروز اجتماعی است؛ بنابراین انحصار دین در ارتباطات فردی نشان می دهد افراد بهره ای از ارزش های اند.

وی با بیان این که نماز به عنوان یکی از اصول عبادی و ارتباط فردی نمونه ای از ارتباطات جمعی است، اظهار کرد: در نماز ما از خداوند استعانت می طلبیم و نگاه اسلام به محوری ترین عبادت نگاه جمعی و اجتماعی است بنابراین در زندگی اجتماعی باید ملت اسلامی مسائل روزمره اجتماعی را مورد توجه بدانند.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: امام راحل(ره) با احساس تکلیف از دوران جوانی و حتی نوجوانی به مبارزه و قیام برای احقاق حق و تامین حقوق مردم مؤمن و مسلمان برخواست.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی  دو نوع حکومت سلطنتی و دموکراسی های غربی در دنیا وجود داشتد که هر دو از نگاه حضرت امام از منفورترین حکومت های دنیا بودند، اظهار کرد: امام راحل با نگاه آگاهانه، بصیرتمندانه، مبنایی و مستدل بین این دو تفکر سلطنتی و دموکراسی ایده حکومت خدایی برگرفته از قرآن و سیره عملی پیامبر(ص) و اهل بیت ایجاد کردند.

مقبولیت نظام اسلامی در جهان مثال زدنی و بی نظیر است

وی با بیان این که ملت ما در ۳۸ سال پس از پیروزی انقلاب ۳۸ بار مردم پای صندوق های رأی به عنوان رکنی مهم از ارکان نظام حاضر شدند، گفت: مقبولیت نظام در هیچ حکومتی از حکومت های دنیا نبوده که بیش از ۹۹ درصد مردم رای آری بدهند و این حرکت بی نظیر است، از سوی دیگر حاکمیت مطلق و فرمانروایی از آن خداوند است و ما مصنوع خداوند صانع هستیم که برای وصل شدن به او باید پایبند به نظام الهی باشیم.

حجت الاسلام اسدی با بیان این که مثلث تشکیل شده توسط امام راحل همه ابرقدت های دنیا را به تفکر واداشته است، تصریح کرد: در یک ضلع آن اسلام به عنوان قانون خدا روی زمین بوده،  در ضلع دیگر مردم به عنوان صاحبان این محتوا بوده و احکام عدالت مندانه اسلام را برای برقراری روابط عدالتمندانه در جامعه ایفا کرده و ضلع دیگر نیز جایگاه رهبری جامعه است.

شرافت بالاترین سرمایه انسان مؤمن و منبع عزت آفرین بشریت است

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به کرامت، عزت و شرافت جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: شرافت بالاترین سرمایه انسان مومن و منبع عزت آفرین برای موجودات بشری ذات اقدس الهی است که این عزت الهی به شخصیت دوم جهان بشری یعنی نبی مکرم اسلام رسیده و پس از آن این عزت به اهل ایمان می رسد که خداوند اهل ایمان را عزیز و با شرف آفریده است.

وی با بیان این که شهادتین انسان را طیب و پاک می کند، بیان کرد: این عزت از شاخص های بزرگ انتخاب بوده و آنکه به دنبال حفظ عزت و شرف جامعه اسلامی باشد و استقلال نظام جمهوری اسلامی را در اولویت بداند می تواند مدیری مدبر برای جامعه باشد، بر اساس بیان خداوند متعال دشمنان هرگز ناامید نمی شوند تا دست گدایی به سوی آنان دراز کنید و برای حفظ عزت جامعه اسلامی باید قیام کنید تا دین را برای مردم روشنگری کنید.

رییس جمهور آینده باید حافظ عزت جامعه اسلامی باشد

حجت الاسلام اسدی با بیان این که درسی از که امیرمؤمنان و اهل بیت می گیریم درس عزتمندی است، یادآور شد: امروز ما باید رییس جمهوری داشته باشیم که تاریخ زندگیش مبتنی بر حفظ عزت جامعه اسلامی باشد؛ ماه و هفته ندارد که در تاریخ جغرافیای مملکت برای حفظ میهن اسلامی خون ندهیم و کسانی را باید بر این مملکت حاکم کرده و بر کرسی قدرت بنشانیم که خون شهدا و گریه و ناله مادران شهید برایشان ارزش باشد.

نماینده اصلح نباید چشم به بیرون از مرزهای جغرافیایی کشور داشته باشد

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که بر اساس صحبت های رهبر انقلاب باید به آنانی رای داد که چشم به بیرون از مرزهای جغرافیای کشور نداشته باشند، خاطر نشان کرد: باید به آنانی رای داد که متکی بر مردم و نیروها و سرمایه های داخلی باشند نه اینکه به کشورهای مجاور بنگرند.

وی با بیان این که ما در این مکان مقدس هرگز بنای تبلیغ از گروه، جناح و حزبی نداریم اما رسالت ما تبیین ملاک هاست تا مردم آگاهانه و بصیرتمندانه گزینش کنند، تصریح کرد: برای حل مشکلات داخلی باید رییس جمهور به داشته ها متکی باشد و اعتماد به مردم کند و انتخاب اصلح هم حق و هم تکلیف است.

مشارکت حداکثری در انتخابات لازمه حفظ نظام اسلامی است

حجت الاسلام اسدی در ادامه مشارکت در انتخابات را تکلیف، واجب الهی و از مصادیق حفظ نظام اسلامی دانست و با بیان این که مردم برای گزینش برتر باید پیگیر باشند، خاطر نشان کرد: باید نگاه حداکثری به انتخابات داشته و امتیازات به دست ما و شما باشد و تقوا و تدبیر از مهمترین شاخصه های انتخاب اصلح است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی  با بیان این که ملت باید با مراجعه به مصادیق قرآن کریم، آیات و روایات و متخصص و اندیشمند رییس جمهور اصلح را گزینش کنند، گفت: مردم باید کسی را انتخاب کنند که درد کشور را بدانند و از فساد و اشرافی گری نیز در هر فرصتی دوری کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 10