استغفار سبب ازدیاد رزق و محبوبیت در بین ملت است

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که استغفار ماه شعبان روزی را زیاد کرده و موجب ازدیاد رزق و محبوبیت در بین مردم می شود، گفت: استغفار محبت انسان را در قلوب دیگران نفوذ داده و دشمنان را کم می کند.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه، امروز در برنامه رادیو خراسان با بیان این که شعبان دارای خصائص و تفاوت هایی با دیگر ماه های سال بر اساس آموزه های دینی است، گفت: شعبان ماه رسول خدا و رمضان ماه میهمانی خداوند است که به این سبب هر دو ماه سرور ایجاد کرده و نیاز بشریت به شادی در جامعه فعلی به عنوان  نیازی اساسی احساس می شود.

وی ادامه داد: در میان اعمال عبادی این ماه به سبب فضیلت والای آن است و در بین عبادات مختلفی همچون روزه و نماز و گفتگو های مختلف با ذات اقدس الهی، استغفار برای این روزها بسیار سفارش شده و همین استغفار زبانی هنگامی که توام با ارزش های انسانی باشد درجه و مرتبه بالاتری پیدا می کند.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که استغفار ماه شعبان روزی را زیاد کرده و موجب ازدیاد رزق و محبوبیت در بین مردم می شود، خاطرنشان کرد: استغفار محبت انسان را در قلوب دیگران نفوذ داده و دشمنان را کم می کند، انسان ها باید تلاش کنند تا دشمن برای خود ایجاد نکنند و استغفار دشمنان را متقاعد و راضی می کند تا از دشمنی دست بردارند و روزی را افزایش و از امور گره گشایی کنند.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که استغفار موجب آرامش بوده و بشریت امروز در جامعه اسلامی نیازمند آرامش روحی و روانی هستند، تصریح کرد: همانگونه که آب و چشمه انسان را طیب و طاهر کرده و از آلودگی و تاریکی می زداید استغفار نیز بدن انسان را خوشبو و معطر می کند.

وی با بیان این که صدقه  دادن، پذیرایی از مهمان، بیدار شدن در سحر و نماز شب در ماه شعبان همه می توانند در این ماه گرانقدر اتصالی میان انسان و خداوند ایجاد و تغییری در روحیه او به وجود آورد، بیان کرد: ماه شعبان مقدمه ای برای ورود به رمضان بوده و خداوند متعال خواسته تنفس شادمانه برای ورود به ماه لبریز از معنویت رمضان ایجاد کنند؛ در حقیقت این ماه تلنگری برای ورود به رمضان است.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که ویژگی های خاص رمضان به سبب شاد بودن و شادی بودن این ماه است، اظهار کرد: محبت به پدر و مادر در صدر اعمال این ماه باید قرار داشته و باید تلاش کنید تا در عین کسب رضایت والدین؛ دل مظلومان و ستم دیدگاه را به دست آورید.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که محبت والدین گاهی انسان را صد سال به جلو و یا عقب می رساند، خاطر نشان کرد: شخصی در زمان رسول خدا(ص) به پیامبر توهین کرد و خداوند متعال بلافاصله به کمک ایشان آمد زیرا که مظلوم واقع شده بود و این طور عرضه داشت که به تو خیر و نعمت فروانی عطا کرده و دشمنانت را نابود و خاکستر می کنیم و خداوند متعال در هر صحنه و عرصه ای یار اول مظلوم است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 10