آیت الله اعرافی: تبلیغ در ذات حوزه است/ علوم انسانی و اجتماعی را در قالب علوم اسلامی هضم کنیم

الله علیرضا اعرافی در نشست مجمع عمومی تشکّل فراگیر گروهی طلاب
مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: تا نتوانیم علوم انسانی و اجتماعی جدید را در قالب علوم اسلامی هضم و قابل تلفیق کنیم، آینده مراکز علمی در اختیار صاحبان این فکر و عقیده ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز در نشست مجمع عمومی تشکّل فراگیر گروهی طلاب سراسر کشور در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهارداشت: تبلیغ، ترویج و نشر علوم و معارف آل الله، شاکله و استوانه علمی و عملی حوزه های علمیه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت تبلیغ  افزود: حوزه در ذات خود مبلغ است و اگر تبلیغ  از حوزه گرفته شود رسالت حوزه  از آن گرفته شده است.

امام جمعه قم با بیان فعالیت های حوزه در طول تاریخ بگفت: تبلیغ نیاز به مردم شناسی و مطالعات مردمی دارد و این در طول دوران مختلف تفاوت پیدا می کند که به ذوق و مطالعه و دانش های مرتبط ارتباط  دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اهمیت مطالعات مردم شناسی تاکید کرد: مردم شناسی در علوم انسانی جدید دامنه فراوانی دارد و باید علوم انسانی و اجتماعی در حوزه های علمیه با نگاه دینی و اسلامی توجه کنیم و که امروز یک ضرورت واقعی است.

وی ادامه داد: اگر  علوم انسانی و اجتماعی جدید را در قالب علوم اسلامی هضم و قابل تلفیق نکنیم،  آینده مراکز علمی در اختیار صاحبان این فکر و عقیده ها خواهد بود.

آیت الله اعرافی با اشاره به تصویب سند تحول  آموزش و پرورش گفت:اگر سند تحول آموزش و پرورش و سند مهندسی فرهنگی به درستی در جامعه اجرایی شود منشا اثرات خیر فراوانی خواهد شد.

وی به ضرورت توجه به علوم انسانی و اجتماعی در امر تبلیغ اشاره و ابراز کرد:باید در امر تبلیغ از افرادی استفاده کنیم که آشنا به علوم اجتماعی جدید باشند و ضرورت این امر امروز در مراکز دانشگاهی کاملا محسوس می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: تبلیغ زمانی اثر گذار است و خروجی می دهد که مردمی باشد و همراه با دستگیری از نیازمندان باشد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به جامع نگری در امر تبلیغ تصریح کرد:باید طلاب مبلغ در داخل و خارج از کشور باید شبکه ای فعالیت کنند و براساس اقتضای هر شبکه به کارهای تبلیغی بپردازند و آموزش های لازم هر شبکه را داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم حرکت های گروهی و جمعی در کار تبلیغ گفت:بدون نگاه منظومه ای و جمعی کار تبلیغ پیشرفت نخواهد کرد و به فراخور تغییر وضعیت دنیا باید نگاه به تبلیغ نیز بهتر و به روز تر باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اهمیت برنامه ریزی های  بلند مدت در توفیق در امر تبلیغ ادامه داد:صبر و حوصله و برنامه ریزی دقیق همراه با استفاده از نظام های سنتی دینی که مردمی بودن مهمترین نمود آن است می تواند نتیجه بخش باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 5 =