سند ۲۰۳۰ باج فرهنگی است

رحیم پور ازغدی گفت: توجیه مسؤولان برای امضای سند ۲۰۳۰ این است که آن قسمت هایی را که خلاف شرع است انجام نمی دهیم و فقط اینها در حد یک تعهدنامه است که ضمانت اجرایی ندارد.حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست «کاپیتولاسیون فرهنگی آموزشی کشور» بعد از ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت در تالار رجایی دانشکده ادبیات علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد به بررسی و نقد سند ۲۰۳۰ پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از شعار تساوی حقوق زن و مرد در غرب گفت: در زندگی مدرن اغلب زنان و کودکان قربانی هستند و بیشترین نفع را مردان بی تعهد و بی مسؤولیت از این فضا می برند.

رحیم پور ازغدی درادامه نقد سند ۲۰۳۰ با طرح این پرسش ها که چه کسانی از طرف این ملت برای دنیا چه تعهداتی را می دهند؟ با کدام مجوز شرعی و مجوز کدام قانون اساسی این تعهد نامه را امضا می کنند؟ چه کسی به این مسؤولان اجازه داده است که از طرف ملت ایران این تعهدات دروغین حقوق بشری را امضاء کنند، گفت: از جمله مفاد این تعهد نامه مسأله همجنس بازی است که مسؤولان هم آن را تعهد داده اند.

وی با بیان اینکه توجیه آنان برای امضای این سند این است که آن قسمتهایی را که برخلاف شرع است انجام نمی دهیم و فقط اینها در حد یک تعهدنامه است که ضمانت اجرایی ندارد، تصریح کرد: این سند همان باج فرهنگی است که کمتر از باج اقتصادی نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد نسبت به متفاوت بودن ساختارهای اجتماعی غرب گفت: مگر آنها خانواده دارند که برای ما دستورالعمل و الگو تعیین و صادر می کنند، در همه تعهدات سیاسی، اقتصادی، نظامی و بین المللی به صورت شرعی و قانونی هیچکس حق ندارد که نهادهای قانون اساسی را دور بزند.

تعهد محرمانه نداریم

وی با بیان اینکه هیچکدام از نهادهای اجرایی نمی توانند بدون تأیید رهبری و مطابقت با قانون اساسی و بدون تطبیق با ارزش های اسلامی به دیگر کشورها تعهدی بدهند، اظهارکرد: ما تعهد محرمانه نداریم و فقط برخی تعهدات نظامی، امنیتی و سیاسی می توانند محرمانه باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: محرمانه در این موارد خاص با این هدف است که دشمن نفهمد اما اینها موضوع تعهدنامه ۲۰۳۰ را محرمانه می کنند که مردم نفهمند و این درحالی است که این موضوع خلاف روش شیعی و دینی است که مردم نفهمند.

وی درادامه با اشاره به روش حکومت داری حضرت علی(ع) در دوران خلافت گفت: اگر  در حکومت دینی  به مردم گفته شود که برخی مطالب به شما مربوط نیست، در واقع این موضوع خلاف فقه شیعی و سیاسی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پنهان کاری از مردم در دوران معاصر و در انقلاب اسلامی بر خلاف مبانی انقلاب و رهبری است، تصریح کرد: هر تصمیمی که قرار است گرفته شود باید با مردم مطرح کنید و کتمان از ملت در حکومت دینی بی معنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه با طرح این پرسش ها که به شما چه کسی اجازه داده است که تعهدات محرمانه داشته باشید، گفت: در واقع به دشمن نباید همه تصمیم ها را بگویید.

سند ۲۰۳۰ فریب دهنده است

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه آنان کلمات خاص خودشان را در این سند به کار برده اند که در بیشتر موارد هم فریب دهنده است، تصریح کرد: آنها واژه حمایت از اقشار ضعیف و تهدید شونده را به کار می برند و در ذیل آن مقصودشان را از این گروه همان همجنس بازان معرفی می کنند.

وی افزود: در برخی مفاد دیگر گفته می شود که حمایت از خانواده که تعریف آنها از خانواده می تواند دو همجنس و یا دو غیر همجنس باشد و ادعا دارند که اینها جزء حقوق بشر است و افکار جدید است و آنچه دیگران به عنوان خانواده می شناسند قدیمی است و این درحالی که این موضوعاتی که آنها ادعای نو بودنش را دارند در قوم لوط اتفاق افتاده است و در واقع تفکرات آنها قدیمی است و آنان وارونه جلوه می دهند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه آنها واژه هایی مانند حقوق بشر، توسعه، کرامت انسان، شرافت و دیگر واژه های شعاری و شیک را مطرح می کنند، اظهار کرد: ولی آنها می خواهند که خودشان توسعه را تعریف کنند و سند توسعه را فقط آنها تدوین کنند و کورکورانه از سمت ما فقط اجرا شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 4