آیت الله مکارم شیرازی:حقوق‌های نجومی و مفاسد اقتصادی نتیجه عدم احساس مسؤولیت است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر دانشگاه‌ها اصلاح شوند جامعه هم اصلاح می‌شود، گفت: حقوق نجومی و مفاسد اقتصادی نتیجه عدم احساس مسؤولیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه معارف اسلامی، با بیان این که جمهوری اسلامی یک متن و چند حواشی پس از انقلاب داشته است، گفت: متن جمهوری اسلامی ایران تغییر نظام شاهنشاهی به دست مردم بود.

وی ادامه داد: سرنوشت این نظام در چارچوب اسلام و به دست خود مردم است؛ مناظره های تبلیغاتی پیش از انتخابات برگزار می شود تا کاندیداها بتوانند برنامه های خود را ارائه کرده و رأی مردم را به سمت خود جذب کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: حتی اگر فرد بی‌انصافی این مناظرات و مشارکت را ببیند، باور خواهد داشت که سرنوشت این نظام با آرای مردم تعیین می شود؛ این مناظره ها و انتخابات امتحانی است که ثابت می کند نظام ایران، بر پایه دموکراسی است.

این مرجع تقلید افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج دو رکن دفاعی کشور هستند که اگر به ارتش ضمیمه نمی شدند، جنگ برای نظام جمهوری اسلامی مشکل می‌شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: حقوق نجومی و مفاسد اقتصادی به خاطر عدم احساس مسؤولیت است؛ برطرف کردن این مشکل منوط به وجود برنامه ای جامع در کنار دانشگاه ها است.

وی به تحول در نظام حوزه علمیه اشاره کرد و آن را از حواشی مهم نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: حوزه‌های علمیه پیش از انقلاب پنج تا شش هزار طلبه داشت، اما اکنون بیش از ۵۰ هزار طلبه در این حوزه ها مشغول به کسب علوم دینی هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: تحولات در هر جامعه ای از دانشگاه شروع می‌شود؛ در واقع می توان گفت که اگر دانشگاه‌ها اصلاح شوند جامعه هم اصلاح می‌شود.

وی به نقش مهم اساتید و مربیان در پرورش و تربیت افراد اشاره کرد و گفت: کار اساتید و دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ دانشجویان معارف اسلامی باید به صداوسیما ورود بیشتری پیدا کنند و در فضای مجازی که مفاسد زیادی به وجود آورده، معارف اسلامی منتشر شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: در این دنیا کار جمعی تأثیر و فایده بیشتر و بهتری دارد؛ اساتید و مربیان باید از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و با هم همگرایی داشته باشند؛ از طرف دیگر کتاب هایی که به شکل دسته جمعی نوشته شده، تأثیرگذارتر بوده است.

وی به بهره گیری اساتید از تعالیم قرآنی در امر آموزش توصیه کرد و اظهار داشت: معارف اسلامی را از آیات قرآن کریم استخراج کنید، چرا که همه معارف اسلامی در این کتاب آسمانی نهفته است؛ در آیه ۱۶۵ سوره مبارک بقره هفت دلیل درباره خداشناسی ارائه شده و هرچه علم پیشرفت می‌کند این آیه گستردگی بیشتری پیدا می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: هر چه نظام جمهوری اسلامی ایران قوی تر می شود، شبهه افکنی ها و فعالیت دشمنان هم بیشتر می شود؛ البته شبهات به وجود آمده جدید نیست و فقط لباس آن تغییر کرده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان به ایستادگی در مقابل شبهات تأکید کرد و ابراز داشت: دین مبین اسلام به قدری قوی است که توان پاسخگویی به تمام این شبهات را دارد و این شبهات هیچگاه نمی توانند این دین الهی را ضعیف کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 9