عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ: مهدویت از مشترکات همه ادیان و شرایع آسمانی است

حجت الاسلام مرتضی دهشت
حجت الاسلام دهشت با اشاره به اهمیت مسأله مهدویت گفت: مسأله منجی و ظهور موعود، از مشترکات اعتقادی همه شرایع و ادیان آسمانی است به گونه ای که حتی ادیان ساخته دست بشر نیز به این مهم پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در سلسله نشست های مردمی دهه مهدویت در محل خیمه الانتظار مشهد در تبیین علل اهمیت مسأله مهدویت و منجی گفت: مسأله منجی و ظهور موعود، در گستره عالَم، از مشترکات اعتقادی همه شرایع و ادیان آسمانی است به گونه ای که حتی ادیان ساخته دست بشر نیز به این مهم پرداخته اند.

وی همچنین مهدویت را از مسائل مطرح و مشترک جوامع اسلامی دانست و افزود: حتی تکفیری ها و وهابی ها نیز روایاتی از نبی مکرم اسلام(ص) آورده اند که هر کس مهدی را انکار کند کافر است. اهل سنت نیز روایات معتبر و متواتری در این زمینه دارند و تنها تفاوت عقیده شان این است که می گویند مهدی موعود هنوز متولد نشده است اما اصل مهدویت را قبول دارند.

حجت الاسلام دهشت خطاب به خانواده ها و جوانان یادآور شد: اگر شبکه ای ماهواره ای یا سایتی را در اینترنت مشاهده کردید که برایتان شبهه ای ایجاد کرد بر شما واجب است که در صدد پاسخ و رفع آن شبهه باشید در غیر این صورت در پیشگاه خدا مسؤول هستید و باید بابت این ایجاد شبهه پاسخگو باشید.

این استاد حوزه ادامه داد: جای تأسف است که  عده ای با وجود ادعای تشیع، به جای تقیه نسبت به مسائل مورد اختلاف، پرده دری و توهین می کنند در حالی که سیره نبی مکرم اسلام(ص) و امیرمؤمنان(ع) و معصومین(ع) هرگز اینگونه نبوده است. این عده در برابر قطره قطره خونی که از شیعیان در سراسر جهان می ریزد، مسؤول هستند.

وی در ادامه، مهدویت را از پایه های اساسی مذهب حقه شیعه نام برد و گفت: جانشینی ائمه اطهار(ع) تا حضرت مهدی(عج) از موارد قطعی است که پیامبر(ص) در واقعه غدیر بدان اشاره کرده اند.

حجت الاسلام دهشت با بیان این که برای حکومت جهانی امام زمان(عج) می بایست بیش از پیش کار و اطلاع رسانی شود، افزود: افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران، وابستگی به مهدویت و امام زمان(عج) است که در دو اصل اول و پنجم قانون اساسی مطرح شده است.

این سخنران حرم مطهر رضوی، توجه بیش از حد دشمنان به مقابله با مهدویت را بیانگر اهمیت این مسأله دانست و یادآور شد: گذشته از شبکه ها و سایت های غیراخلاقی، تنها ۱۰۰ شبکه فارسی زبان امروز با رویکرد مقابله با نظام اسلامی وجود دارد چرا که نظام مبتنی بر ولایت و مهدویت خطر بزرگی برای دشمنان بشریت است.

وی در ادامه ضمن رد پاره ای شبهات اندیشمندان غربی در خصوص انکار مهدویت، اظهار کرد: این که پدر بزرگوار حضرت مهدی(عج)، از نسل اسماعیل و مادر ایشان از نسل اسحاق انتخاب شده اند می تواند نشانگر اتحاد دوباره فرزندان ابراهیم(ع) در پایان دنیا باشد و خداوند اراده کرده است همانگونه که ابراهیم(ع) امت واحده بود، مهدی موعود(عج) نیز کانون وحدت مسلمانان باشد.

حجت الاسلام دهشت در پایان تأکید کرد: اصل وجود حضرت مهدی(عج) و منجی موعود، ثابت، اوصاف ایشان حقیقی، انتظار ظهورش عمومی، خروجش حق و حکومتش جهانی خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 5 =