آیت‌الله نوری همدانی؛ مقابل اجرای سند ۲۰۳۰ خواهیم ایستاد

حضرت آیت‌الله نوری همدانی به امضای سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و اجرای آن را خیانت به نظام دانست و از مسؤولان اجرایی کشور خواست به جای توجیه و اهمال کاری، مقابل سلطه گران بایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی، فرماندهان مرزبانی و دریابانی و مدیران ادارات سراسر کشور، با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، بیان داشت: انتخاباتِ بسیار پُرشور و پرشکوهی در کشور برگزار شد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ابراز داشت: مردم با حضور در صحنه انتخابات ثابت کردند که آینده کشور برایشان مهم است و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را مأیوس کرده و نقشه آنها را خنثی کردند.

وی بیان داشت: حضور در انتخابات ثمرات بسیاری برای کشور دارد که یکی از مهم‌ترین آنها تقویت بستر امنیتی کشور است، از این رو خدا را شاکریم که چنین جریانی به وجود آورد تا بار دیگر قدرت ایران بر جهانیان اثبات گردد.

این مرجع تقلید با بیان این که باید در راه حق و صراط مستقیم استقامت داشته باشیم، گفت: استقامت یعنی در مسیری که می‌پیماییم خسته نشویم تا آن که به نتیجه کامل برسیم.

وی تصریح کرد: خداوند نعمت‌های خود را بدون زحمت در اختیار انسان قرار نداده است، چرا که دنیا انسان را فریب می‌دهد و برای رسیدن به کمال باید زحمت کشید.

حیات بشر آمیخته با رنج و محنت است

استاد برجسته حوزه علمیه با قرائت آیه «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ کَبَدٍ»، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه چهارم سوره بلد تأکید کرده است که حیات بشر آمیخته با رنج و محنت است، بنابراین انسان باید وظایف خود را انجام دهد تا در دنیای دیگر بتواند به آسایش برسد.

وی با اشاره به زحمت‌هایی که مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران متحمل شده‌اند، گفت: قدرت‌های استکباری پس از پیروزی انقلاب دیدند دوباره اسلام به میدان آمده است، برای همین آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، صهیونیست و ایادی آنها تلاش کردند تا دین را به حاشیه برانند و مسلمانان را زیر سلطه خود قرار دهند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این که در پنجاه سال گذشته همه کشور‌های اسلامی تحت سلطه مستکبران جهانی قرار داشتند، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی ایران، هیچ کشور اسلامی استقلال نداشت. آن استقامت امام راحل بود که ایران را به کشوری مسلمان و مستقل تبدیل کرد.

وی ابراز داشت: یکی از مصیبت‌های بزرگی که مستکبران جهانی را کلافه‌ کرده است، کشور ایران است که روز به روز ظالمان جهان را آزار می‌دهد و نیازمندان جهان را به آینده امیدوار می‌کند.

عربستان حیاط خلوت آمریکا است

این مرجع تقلید با بیان این که عربستان حیاط خلوت آمریکا است، گفت: از آنجایی که رهبران و مسؤولان عربستان انسان‌های ظالمی هستند، مردم از آنها پشتیبانی نمی‌کنند و از آنجایی که نظام عربستان پشتوانه مردمی ندارد به آمریکا رو آورده و زیر سیطره مستکبران جهانی رفته است تا با خرید تسهیلات نظامی خود را حفظ کند.

وی تصریح کرد: عربستان با فروش نفت و گاز مردم چهارصد تا پانصد میلیارد دلار به آمریکا می‌دهد تا در قبال آن تسهیلات نظامی خرید کند تا بتواند مردم مسلمان یمن را به خاک و خون بکشد.

استاد برجسته حوزه علمیه، تأکید کرد: عربستان برای ترامپ جشن می‌گیرد و درباره مسایل منطقه با او صحبت می‌کند و مسأله اصلی نیز یافتن راهکاری برای منزوی کردن ایران در جهان است.

مرز‌های جغرافیایی برای ایران میزان نیست

وی خاطرنشان کرد: مرز‌های جغرافیایی برای ایران میزان نیست، بلکه قرآن، نهج‌البلاغه و فرهنگ اهل بیت(ع) است. از این رو در هر جایی از دنیا که ظالمی باشد، ایران برای دادخواهی از مظلومان بپا خواهد ایستاد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: مردم ایران قرآن می‌خوانند و نیازمندان جهان را یاری می‌رسانند، آن وقت به ایرانیان تروریست می‌گویند!

وی تصریح کرد: مگر می‌شود عربستان میلیاردها دلار برای شهید کردن مردم مسلمان هزینه کند، آن وقت ایران نباید برای دفاع از خود موشک بسازد؟!

این مرجع تقلید، اظهار داشت: در دل دشمنان ایران ناراحتی و پریشانی موج می‌زند، آنها از قدرت ایران در جهان هراس دارند، از این رو به دنبال منزوی کردن ایران هستند.

وی افزود: آنچه در حال حاضر ضروری است ایجاد آمادگی، استقامت، اراده، همت و عزم کشور‌های اسلامی در برابر کشور‌های متجاوز و سلطه‌طلب است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به امضای سند ۲۰۳۰ اشاره و گفت: رهبر معظم انقلاب این سند را خیانت بر کشور دانسته‌اند، بنابراین ما نمی‌توانیم اجرای چنین سندی را در ایران بپذیریم.

وی با بیان این که برخی مفاد سند ۲۰۳۰ را توجیه می‌کنند، اظهار داشـت: بارها اعلام کرده‌ایم که امضای این سند خیانت به نظام است و توجیه های بی اساس برخی افراد، هرگز پذیرفتنی نیست و ما مقابل آن خواهیم ایستاد؛ زیرا اجرای این سند سطله سطان گران بر نظام اسلامی است که مراجع تقلید و علمای حوزه هرگز این سند ننگین را نمی پذیرند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 8