حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:مبلغان جایگاه ولایت فقیه را تبیین کنند/ منبر کرسی رفع شبهه باشد

رییس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه منابر باید کرسی رفع شبهه باشد، گفت: مبلغان شبهه‌های دشمن به ولایت فقیه را پاسخ دهند و به مردم بگویند در حکومت اسلامی حرف اول و آخر را رهبری به زبان جاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که با حضور وعاظ، ائمه جماعات، مبلغان و مبلغات و روحانیان مستقر استان تهران که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در سالن همایش تبلیغات اسلامی شهرری برگزار شد، گفت: تبلیغ شغل نیست عبادت است.

وی افزود: قرآن بهترین مبنا برای امر تبلیغ است. در امر تبلیغ مبلغ وظیفه دارد اقوال ائمه معصومین(ع) و آیات الهی را با زبانی شیوا و روان برای مردم بازگو کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید براینکه مبلغ اهل مطالعه و تحقیق است، ابراز کرد: علم و آگاهی مبلغان و روحانیان باید براساس دانستنی‌ها و آگاهی‌های روز باشد. بیان واجبات، مستحبات، بیان اموری که مشکلات اجتماعی و فردی را رفع کند از شروط کار تبلیغ است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تبیین این مهم که هیچ زمانی به اندازه امروز مردم به دین توجه نداشتند، گفت: امروز مردم تشنه دین هستند. مبلغ هرگز نباید در یک وضع متوقف شود بنابراین لازم است از وضع موجود الهام گرفته تا در امر تبلیغ موفق باشد.

وی با تاکید بر اینکه محور تبلیغ باید قرآن باشد، تصریح کرد: قرآن بهترین محتوا برای سخنرانی است امام راحل فرمودند: کلام مرا در قرآن پیدا کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی درباره اینکه منبر باید کرسی رفع شبهه باشد، گفت: مبلغان باید در سخنرانی‌ها شبهه‌هایی را که دشمنان به جایگاه ولایت فقیه وارد می‌کنند پاسخگو باشند و به مردم بگویند که این رهبری است که حرف اول و آخر را در جامعه اسلامی به زبان جاری می‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: مبلغ، دین را باید به گونه‌ای بیان کند که وجدانها پذیرای آن سخنان باشد چرا که دین اسلام فطری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مبلغ با قرآن انیس بوده و نور وجودی او از قرآن است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 15