آیت الله نوری همدانی: سند ۲۰۳۰ با فرهنگ دین و حتی ایرانی بودن سازگاری ندارد/ مجلس اقدام جدی انجام دهد

حضرت آیت الله نوری همدانی باردیگر از امضای سند ۲۰۳۰ انتقاد کرد و امضای این سند را با فرهنگ، دین و حتی ایرانی بودن متضاد دانست و از مسؤولان به ویژه م مجلس خواست اقدام جدی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مازندران گفت: کار فرهنگی مهمترین قسمت یک جامعه است که دارای ظرافت خاصی است.

این مرجع تقلید افزود: اگر انسان جامعه را بر اساس دین و تقوی و تعالیم اهلبیت علیهم السلام فرهنگ سازی کند،  به یقین آن جامعه سعادتمند خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد:  کشوری که با فرهنگ اسلام و اهلبیت علیهم السلام و فرهنگ جهاد و شهادت باشد هیچ گاه روی ذلت را نخواهد دید و امام راحل با همین فرهنگ توانست این انقلاب را به ثمر برساند.

وی وجود فرهنگ غنی ناب اسلامی و ترویج آن توسط حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب دلیل دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن نیز تمام تلاشش براین است که به فرهنگ حمله کند تا از ریشه به انقلاب و عقاید مذهبی ما آسیب برساند.

این مرجع تقلید با اشاره به امضای سند ۲۰۳۰  از سوی دولت، تصریح کرد: بنده در این مدت بارها عرض کردم از افراد مطلع و کارشناسان دعوت کردم تا موضوع را تشریح کنند وقتی انسان فصل های این سند را می خواند بسیار متأثر می شود که چه کسی حاضر به پذیرش این سند خواهد شد؟ نمی دانم چرا بعضی از آقایان منتقدان به این سند را بی اطلاع می دانند.

وی ادامه داد: من عرض می کنم این سند با فرهنگ و دین و حتی ایرانی بودن ما ناسازگار است این یک نفوذ جدی است توجیهاتی که آقایان می کنند قابل قبول نیست بنده به جد از مسؤولان می خواهم که با دقت بررسی شود،  شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس و همه نمایندگان محترم ورود پیدا کنند تا هیچ چیزی که با دین و انقلاب منافات دارد صورت نگیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 5