در دیدار جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛ انتقاد شدید آیت الله سبحانی از سند ۲۰۳۰/این سند باید پاره پاره شود

حضرت آیت الله سبحانی، سند ۲۰۳۰ را خجالت آور و مایه اهانت به اسلام و انقلاب دانست و گفت: رییس جمهور نگوید سند ۲۰۳۰ مسؤولیت آور نیست؛ این سند باید ابطال و پاره پاره شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای  شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساتید حوزه علمیه و دانشجویان علوم پزشکی به ارائه نکاتی درباره سند  ۲۰۳۰ پرداخت و اظهار داشت: غرب هر موقع بخواهد شرق را استعمار کند ابتدا از طریق استعمار فرهنگی وارد می شود و کم کم به استعمار سیاسی و اقتصادی می رسد.

این مرجع تقلید،‌برنامه غرب را نفوذ به فرهنگ و آوزش و پرورش دانست و گفت: برنامه آن ها این است که ابتدا فرهنگ و آموزش و پرورش را در دست بگیرند و بچه ها را مثل خودشان تربیت کنند.

وی با بیان این که کودکانی که در مکتب غربی تعلیم داده شوند، دست پرورده غرب خواهند شد، ادامه داد: این کودکان در آینده وارد سیاست می شوند و نمایندگان و پست های کلیدی را در دست می گیرند و همه چیز را به غارت می برند.

حضرت آیت الله سبحانی افزود:  نقشه های غرب  در ۱۵۰ ساله اخیر تجربه شده است؛ این سند بهترین نشانه است که آن ها قصد نشر صلح ندارند؛ اسلام و این کشور ۱۴۰۰ سال سابقه فرهنگی دارد و تمدن ساز است؛ چگونه می شود کسانی که ۴۰۰ سال است به تمدن رسیده و قبلا وحشی بوده اند بخواهند مسائل فرهنگی را به ما آموزش دهند، این خجالت آور است.

وی با تأکید بر این که سند ۲۰۳۰ باید پاره پاره  و به غرب بازگشت داده شود، تصریح کرد: ما از نظر فرهنگی غنی هستیم و نیازی به برنامه های آن ها نداریم؛ همه احادیث و قرآن کریم فرهنگ است و اسلام در جغرافیا، نجوم، حساب، طب و فقه، اساتید برجسته دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: آن هایی که می گویند این سند برای ما تعهد آور نیست پس چرا آن را امضا کردند؟ غربی ها به حاشیه سند نگاه نمی کنند که شما حق تحفظ را لحاظ کرده اید و می گویند شما این سند را دیگر پذیرفته اید.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اگر درباره جهاد صحبت کنید، می گویند خلاف امضا است چرا که نگاهی به پاورقی نمی کنند؛ باید سند ۲۰۳۰ را ابطال و به یونسکو بازگرداند، نه این که بگویند توقف شده و ایجاد مسؤولیت نمی کند.

حضرت آیت الله سبحانی بیان داشت: این که شما برای ما تعیین تکلیف کنید، اهانت است؛ در فرهنگ ما اساتیدی هستند که بهترین برنامه ریزی ها را انجام می دهند؛ درس هایی سال گذشته درباره ایثار در کتاب ها بود که امسال نیست.

وی ادامه داد: این ممکلت با ایثار بنا شده و اگر بخواهید این ها را حذف کنید، چیزی از مملکت باقی نمی ماند؛ اگر ایثار نبود، الان جمهوری اسلامی ایران طعمه دیگران بود؛ رییس جمهور و دیگر مسؤولان و آقایان دیگر کلمه توقف را تکرار نکنند؛ دیگر نگویند سند ۲۰۳۰ مسؤولیت آور نیست؛ مسؤولان باید بنویسند این سند ابطال شد و در مجلس مهر ابطال بزنند و آب پاکی را روی دست غرب بریزند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نیرنگ غرب در تنظیم سندها و توافقات، افزود: آن ها زرنگی کرده اند و همه چیز را صریح نمی گویند، اما میان کلماتشان حرف های بسیاری است که بعدا موجب اذیت ما می شود؛ ما همیشه باید مراقب چنین موارد و اسنادی باشیم.

وی در پایان خطاب به افرادی که دغدغه سند  ۲۰۳۰ را دارند و در حال پیگیری ابطال آن هستند، گفت: از این غیرت دینی شما و افرادی که همیشه دنبال این هستید که اسلام از جاهای مختلف ضربه نبیند، تشکر می کنم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 11