رییس مؤسسه پژوهشی عفاف و حجاب طهورا: برخورد با بی حجابی منافع دولت تدبیر را به خطر می‌اندازد

حجت‌الاسلام بیاتی بابیان این که در ایران اکثریت جامعه پایبند به حجاب هستند، گفت: دموکراسی، مخالف بی‌حجابی در ایران است و دولت در ترویج بی‌حجابی مورد اتهام جدی است.
 حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بابیان این که مسأله حجاب در جامعه ما از سه جهت قابل دفاع است، اظهار داشت: جهت اول جنبه دینی است که دین اسلام حجاب را واجب کرده است و جهت دوم قانون اساسی است که در قانون به حجاب الزام شده است و جهت سوم هم دموکراسی است که اکثریت جامعه موافق حجاب هستند.

دموکراسی، مخالف بی‌حجابی در جامعه‌ایرانی است

رییس مؤسسه عفاف و حجاب طهورا افزود: اگر اکثریت جامعه‌ای بر یک هنجار توجه داشته باشند و یک اقلیت بخواهند مقابل آن هنجار ایستادگی کنند، دموکراسی می‌گوید که حق با اکثریت است و کسی حق ندارد حجاب را رعایت نکند و چون در اقلیت هستند باید احترام به نظر اکثریت بگذارند.

وی اظهار داشت: اگر گروهی بخواهند در جامعه هنجاری را از بین ببرند و با آن مقابله کنند هم مردم و هم دولت وظیفه دارند ورود پیدا کنند و باید اقداماتی را انجام دهند؛ اول این است که زمینه‌ها و بسترهای هنجارشکنی و قانون‌شکنی را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام بیاتی خاطرنشان کرد: اگر عده‌ای کمپینی به راه بیندازند با عنوان سه‌شنبه‌های رد شدن از چراغ‌قرمز و یا دوشنبه‌های آشغال ریختن در خیابان از این کمپین‌ها هیچ استقبالی نخواهد شد زیرا زمینه و بستر آن وجود ندارد؛ از طرف دیگر اگر در یک جامعه پویشی راه افتاد و عده محدودی آن را دنبال کردند و بقیه هم با آن مخالفت نکردند نشان می‌دهد که زمینه‌های این پویش در جامعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در پویش چهارشنبه‌های بدون حجاب تعداد کمی هستند که این حرکت را انجام می‌دهند ولی عده زیادی از مردم نسبت به این حرکت بی‌تفاوت‌اند و باید دید که آیا این حرکت در چشم مردم قبح دارد یا ندارد و اینجا است که نقش دولت پررنگ می‌شود.

دولت در ترویج بی‌حجابی مورد اتهام جدی است

رییس مؤسسه پژوهشی عفاف و حجاب طهورا بابیان این که دولت کنونی در مسأله حجاب به صورت جدی مورد اتهام است، افزود: دولت در گذشته به حجاب توجه نکرده است و در زمینه بسترهای حجاب کوتاهی صورت گرفته است و منجر به این شده است که امروز مردم حس بدی نسبت به کشف حجاب در جامعه ندارند و راحت از کنار کسی که کشف حجاب کرده است می‌گذرند.

وی اظهار داشت: وقتی در فضای مجازی به راحتی کشف حجاب صورت می‌گیرد و هنرمندان اگر مرد هستند با زنانی که کشف حجاب کرده‌اند عکس می‌گیرند و منتشر می‌کنند و اگر زن هستند با حجاب نامناسب عکس می‌گیرند و منتشر می‌کنند و دولت اسلامی همچنان با آنها کار می‌کند و آنها را به رسمیت می‌شناسد مردم هم نسبت به این مسأله بی تفاوت می‌شوند.

حجت‌الاسلام بیاتی خاطرنشان کرد: این که خواننده ای با مجریان بدون حجاب شبکه ضدانقلاب من و تو عکس یادگاری می‌گیرد و در فضای مجازی پخش می‌کند و بعد دولت برای رأی آوردن از این انسان‌ها استفاده می‌کند و آنها را به رسمیت می‌شناسد این فضای ذهنی را ایجاد می‌کند که دولت اصلاً با این مسأله مشکلی ندارد و بلکه حتی برای رأی آوری از این وضعیت استفاده هم می‌کند.

بی‌تفاوتی جامعه نسبت به بی‌حجابی خطرناک است

وی اظهار داشت: کسانی که در کنار هنجارشکنان زندگی می‌کنند یا نسبت به این مسأله واکنش نشان می‌دهند یا بی تفاوت هستند و این بی‌تفاوتی به این معنا است که عادی‌سازی صورت گرفته است و این هنجارشکنی را هم به عنوان یک هنجاری که در جامعه وجود دارد پذیرفته‌اند و این خطرناک است.

راهکارهای مقابله با بی‌حجابی

رییس مؤسسه عفاف و حجاب طهورا با اشاره به راهکارهای مقابله با عادی‌سازی بی‌حجابی در جامعه اظهار داشت: یک وظیفه بر عهده حوزه علمیه است و یک وظیفه هم بر عهده متدینان جامعه است و دولت هم با این که ما از آن مطالبه داریم و وظیفه دارد که در مقابل بی‌حجابی ایستادگی کند ولی خودش به مسأله بی‌حجابی دامن می‌زند و رفتارهای این دولت نشان می دهد در ترویج بی‌حجابی بی میل نیست و امروز ما شاهدیم که در کتاب دبیرستان عکس برهنه انسان چاپ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید امربه‌معروف‌ مناسبی را به مخاطبان آموزش دهند و باید آمربه‌معروف و ناهی از منکر، مخاطب شناسی را یاد بگیرد و جملاتی را استفاده کند که روی آنها فکر شده باشد و تهیه این بسته‌های محتوایی کار حوزه‌های علمیه است؛ زیرا حوزه علمیه دین‌بان است باید در برابر شوتی که از طرف دشمن زده شده است دروازه‌بانی کند و اگر درست عمل نکند منزوی خواهد شد.

حجت‌الاسلام بیاتی افزود: گروه دوم دین‌داران و مذهبی ها هستند که نباید بی تفاوت باشند و همچنین نباید از روش‌هایی استفاده کنند که جواب عکس بدهد؛ متدینان باید بدانند که خانمی که کشف حجاب می‌کند با خانمی که بدحجاب است فرق می‌کند زیرا کسی که کشف حجاب می‌کند کاملاً عامدانه و عالمانه این کار را می‌کند و با کسی که غافل است و متوجه اشتباهش نیست فرق می‌کند.

وی بابیان این که کسی که کشف حجاب کرده اعلان جنگ کرده و باید نحوه برخورد ما با او متفاوت باشد، گفت: تهیه این محتواها بر عهده دین‌بانان که حوزه‌های علمیه هستند است و باید در حوزه‌های علمیه فکری برای مشکلات اجتماعی شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 8