عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان:ادعیه روزهای ماه رمضان به مثابه درس زندگی است

حجت الاسلام فرازی نیا عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان گفت: یکی از ادعیه معرفتی ماه مبارک رمضان، دعای هر روز این ماه است که درس زندگی به روزه داران می آموزد.
حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی شامگاه چهارشنبه در سخنرانی خود در صحن جامع رضوی بارگاه منور امام هشتم با اشاره به ثواب زیارت امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) در روایتی می فرمایند «هرکس مرا در این دیار غربت زیارت کند، سه جا به فریادش می رسم؛ اولا جایی که پرونده اعمال را به دست انسان می دهند، ثانیا در کنار ترازوی سنجش اعمال و ثالثا هنگام عبور از پل صراط.»

وی در تبیین این روایت شریف خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «علیٌ میزان الأعمال» یعنی در روز قیامت اعمال ما را بر اساس انطباق با اعمال امیرمؤمنان(ع) وزن می کنند. نماز، روزه و تمام اعمال ما را با واجباتی که امیرمؤمنان(ع) انجام داده اند می سنجند و هرچه شباهت اعمال ما به اعمال ایشان شبیه تر باشد، ارزش عمل بیشتر خواهد شد. امام رضا(ع) می فرمایند شیعیان شان را در آن عرصه یاری خواهند کرد.

حجت الاسلام فرازی نیا افزود: پل صراط از شمشیر برنده تر و از مو باریک تر است و عده ای مانند برق جهنده از آن عبور می کنند اما عده ای در آتش افکنده می شوند. خداوند در قرآن فرموده است «همه انسان ها به جهنم می روند» اما عده ای آنقدر سریع عبور می کنند که اصلا متوجه این مسأله نمی شوند اما عده دیگری به آرامی از جهنم عبور می کنند و عده ای نیز در آتش افکنده می شوند و خالد در آن خواهند بود.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی در بخش اصلی سخنان خود پیرامون «شرح ادعیه ماه مبارک رمضان» گفت: در میان ادعیه ای که در ماه مبارک رمضان نقل شده، از دعای افطار گرفته تا دعای افتتاح، دعای سحر و دعای ابوحمزه ثمالی پیام های معرفتی فراوانی بیان شده است. یکی از این ادعیه دعای هر روز ماه مبارک رمضان است که درس زندگی به روزه داران می آموزد.

وی با اشاره به دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این دعا می خوانیم «اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفاف.» رابطه ایمان و حیا به گونه ای است که اگر کسی یکی از آن دو را از دست بدهد، از دیگری هم بهره ای نخواهد برد. حیا جزو بهترین لباس های دین است و کسی که می خواهد خود را دیندار کند، باید باحیا باشد.

حجت الاسلام فرازی نیا یادآور شد: ما نسبت به دین سه وظیفه داریم؛ هم باید دین دان شویم، هم دین دار و هم دین بان. دین دانی به فهم قرآن، احادیث ائمه و رساله مراجع تقلید است؛ دین داری ما در عمل کردن به دستوراتی است که آن ها را فهمیده ایم و دین بانی ما این است که در امر به معروف، نهی از منکر، جهاد اکبر، جهاد اصغر و در تمام عرصه ها از دین نگهبانی کنیم و پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «حیا بهترین نگهبانی از دین است».






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 10