عضو اتاق تبلیغ خراسان: سیره امیرمؤمنان نمونه آشکار یک زندگی مجاهدانه است

عضو اتاق تبلیغ خراسان سیره امیرمؤمنان(ع) را نمونه آشکاری از یک زندگی مطابق با این فرهنگ قلمداد کرد و گفت: امیرمؤمنان(ع) تمام زندگی خود را برای قرآن کریم صرف کرد و به جهاد فی سبیل الله پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقری ظهر امروز در ویژه برنامه «بررسی نقش قرآن در زندگی» که در محل ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد، به بیان نکاتی پیرامون فضیلت شب قدر و اثرگذاری آن بر زندگی مؤمنان پرداخت و گفت: شب قدر شب سال تحویل انسان است که باید برنامه یک سال خود را در آن قطعی کنیم.

عضو اتاق تبلیغ خراسان در ادامه بحث خود پیرامون نقش قرآن در زندگی خاطرنشان کرد: قدم اول برای درک نقش قرآن در زندگی، شناخت قرآن است که یک موضوع علمی است و در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است. قرآن باید برای ما فراتر از یک کتاب معمولی باشد و پس از شناخت آن در گام های بعدی باید به انس با قرآن و ایمان به هدایت گری این کتاب آسمانی باشد.

حجت الاسلام مقری با بیان این که قرآن کریم عهدنامه پروردگار با انسان است، خاطرنشان کرد: بر اساس آیه شریفه «إن هذا القرآن یهدی للتی هی أقوم»، قرآن شامل تمام قوانین مورد نیاز برای زندگی انسان است.

وی با اشاره به سفارشات قرآن کریم پیرامون فرهنگ جهاد در راه خدا و شهادت، سیره امیرمؤمنان(ع) را نمونه آشکاری از یک زندگی مطابق با این فرهنگ قلمداد کرد و افزود: امیرمؤمنان(ع) در نامه خود به مالک اشتر می فرماید «ای مالک؛ برای شهادت خودت و من دعا کن» و این تعبیر نشان دهنده نفوذ فرهنگ شهادت و مبارزه با ظلم در تک تک سلول های امیرمومنان است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) تمام زندگی خود را برای قرآن کریم صرف کرد و به جهاد فی سبیل الله پرداخت. ارزش و اخلاص مجاهدت انسان از همه خوبی ها بالاتر است و جامعه باید ارزش این فداکاری را بداند.

حجت الاسلام مقری در تبیین علت جهاد فی سبیل الله خاطرنشان کرد: ما می خواهیم در جامعه اسلامی به دین عمل کنیم و برای این هدف ابتدا باید دین را بفهمیم؛ سپس آن را تبلیغ کنیم و در ادامه فضایی به وجود آوریم تا به معارف دینی عمل کنیم و شهیدان ما برای رسیدن به همین اهداف جان خود را فدا کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 3 =