حجت الاسلام رئیسی: ترجمان «آتش به اختیار» امر به معروف است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آتش به اختیار که مقام معظم رهبری فرمودند، ترجمان امر به معروف و نهی از منکر است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در مراسم شب قدر که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: درهای رحمت پروردگار به روی بندگان گشوده شده و آنها  برای ضیافت الهی دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خداوند می‌خواهد در این ماه از بندگانش پذیرایی کند، ادامه داد: مقام “ربانی پروردگار” بالاترین است و می‌خواهد با این امر بنده‌اش را به جایگاه برتری برساند و از او پذیرایی کند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اگر بنده‌ای به جز خدا به هیچکس توکل نکرد و همه وجودش به خدا تعلق و تمام عالم را علم و حکمت و رحمت خداوند دانست، می‌تواند جلوه خدا در زمین باشد.

 رئیسی با اشاره به اینکه کسی که کار خدایی انجام دهد و نگاه و عملش خدایی باشد، بنده ربانی است، اضافه کرد: خداوند بهترین کتاب را در بهترین زمان برای بهترین عالم هستی با هدف هدایت انسان نازل کرد.

وی با اشاره به اینکه باید انسان‌ها به حقیقت شب قدر برسند، یادآور شد: قرآن برای هدایت انسان نازل شد، بشر باید فاطمه رسول(س) را بشناسند، شناخت فاطمه اطهر برای کسی که می خواهد درک شب لیله القدر را بشناسد از شروط این شب‌های مهم است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید براینکه باید نسبت به مقام فاطمه(س) معرفت داشت، متذکر شد: بر اساس ایات سوره قدر، حقیقت شب قدر باید درک شود، ولی خدا را باید بشناسیم، در شب‌های قدر، پیوند و معرفت با خدا برای انسان در شب‌های قدر ضروری است.

رئیسی با اشاره به اینکه باید بدانیم مقام ولایت عالیه چه مقامی است، مقام حضرت علی(ع) را باید بشناسیم،  ادامه داد: انسان اگر شرایط این شب را درک کند در شب قدر برتر از ملائکه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امشب هم ملائکه و هم روح نازل می‌شوند، امروز این دو گروه بر استان قدس مهدوی نازل می‌شوند، و مقدرات همه بشریت را به حجت خدا می‌دهند.

تولیت آستان قدس رضوی، صاحب شب قدر را امام زمان(عج) برشمرد و یادآور شد: هزار بار اسامی خدا در دعای جوشن کبیر را امشب بر زبان آوردیم، اگر خدا ما را مشمول رحمت خود نکند، درب خانه چه کسی برویم؟

 رئیسی با بیان اینکه بسیاری از مردم جهان با ادیان مختلف حضرت علی (ع) را دوست دارند، بیان کرد:همه مردم جهان امام علی(ع) را در عدالت، مهربانی و انسانیت  می‌شناسند، حتی با وجود اینکه دین دیگری جز اسلام دارند و این امر ناشی از محبت است.

وی گفت: پیغمبر(ص) فرمودند، علی جان، مثل تو در امت من مثل سوره توحید در قرآن است، هرکس در قلب خود تو را دوست داشته باشد، با زبانش تو را یاری کند، گویی دو ثلث قرآن را قرائت کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما حضرت علی(ع) را کامل نمی‌شناسیم، متذکر شد: گمشده امروز جهان سیره و زندگی ایشان است و اگر جامعه با این امر آشنایی داشته باشد، دیگر به هیچکس رو نمی‌اندازد.

 رئیسی با تاکید بر اینکه ممکن است ما به جایگاه حضرت علی(ع) دسترسی نداشته باشیم اما ایشان بی‌تردید، الگوی مهمی برای همه ما محسوب می‌شوند، بیان کرد: برای چگونه زندگی کردن، نهج البلاغه در دسترس ما است.

وی با بیان اینکه زندگی امام علی(ع) دارای چند بخش است، افزود: ۴۸ ساعت از زندگی ایشان از روز ۱۹ رمضان تا ۲۱ این ماه قضایایی اتفاق افتاد که نه تنها برای مردم آن دوران بلکه برای جامعه معاصر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه حضرت علی(ع) به فرزندان خود توصیه کردند، حسن و حسین من، شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم که این امر رعایت حلال و غیرحلال، باید و نبایدها و پروا از خدا را نشان می‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حضرت علی(ع) به فرزندان و همه مردم فرمود، به دنیا فکر نکنید، حق‌گرا و حق محور باشید، در دنیا خیلی‌ها می‌خواهند جوسازی کنند، اما باید حق‌گرا بود تا هیچ وقت ضرر نکرد.

 رئیسی با اشاره به اینکه ما همواره باید نسبت به ظلم و ظالم حساس و ظالم ستیز باشیم که این امر در بیانات امام علی(ع) است، متذکر شد: اصلا نباید به دشمنان و قول‌های آنها اعتماد کرد، آنها پیمان‌شکن هستند، علاوه بر این دیدیم که مجلس سنا رسما امروز تحریم‌ها را تایید کرد.

وی تاکید کرد: ماه رمضان، ماه خدا و دگریابی است، به طوری که مسلمانان نمی توانند نسبت به همسایه خود بی‌تفاوت باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر لزوم تلاوت قرآن و عمل به آن در کنار خدمت به این کتاب مقدس طی همه روزهای سال، بیان کرد: تنها از طریق نماز و تقوای الهی امکان دارد، مومنین به جایی برسند.

رئیسی با بیان اینکه همه ما در امر به معروف و نهی از منکر مسؤول هستیم، متذکر شد: این امر توصیه امام علی(ع) است، بنابراین، اگر کسی دید، جایی رشوه‌ای داده می شود باید نسبت به آن واکنش نشان دهد.

وی با تأکید بر اینکه آتش به اختیار که مقام معظم رهبری فرمودند، ترجمان امر به معروف و نهی از منکر است. ادامه داد: جامعه ما دینی است، بنابراین این جمله که “هر کسی را در قبر خود می‌گذارند” در جامعه ما معنی ندارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 6