حجت الاسلام والمسلمین قرائتی: طرح تحول فایده ای ندارد مرد تحول لازم است/ کشور نیازمند صد تا روحانی مثل نواب صفوی و صد تا کت و شلواری مثل شهید چمران است که بتوانند تحول ایجاد کنند/شهید چمران مرد تحول بود

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه شهید چمران مرد تحول بود، گفت: برای تحقق این هدف، لازم است که مدرک را از محفوظات گرفت و به مهارت و هنر داد که تحقق آن تحول و مرد انقلابی می خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در همایش گرامیداشت شهادت شهید مصطفی چمران که شامگاه سه شنبه ۳۰ خرداد به مناسبت سالروز بسیج اساتید در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: مدتی است که معتقدم خاک آموزش و پرورش و دانشگاه ها و حوزه را بایستی عوض کرد.

وی با بیان اینکه برخی از فارغ التحصیلان با داشتن مدارک علمی از این سه نهاد فلج هستند، افزود: از طرفی رییس جمهورها در هر دوره قول اشتغال می دهند و با اینکه آنها می خواهند که این کار انجام بشود اما زمینه سازی ایجاد بیش از یک میلیون شغل در قالب پشت میزنشینی به صورت عملی امکانپذیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تحول، گفت: این طرح فقط کتابی است مانند بقیه رسالات که تا به امروز نوشته شده است و این در حالی است که در شرایط کنونی ما نیازمند مرد تحول هستیم نه طرح تحول.

شهید چمران مرد تحول بود

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه شهید چمران مرد تحول بود، اظهار کرد: برای تحقق این هدف، لازم است که مدرک را از محفوظات گرفت و به مهارت و هنر داد که تحقق آن تحول و مرد انقلابی می خواهد چرا که دیپلم های امروز پس از گذشت ۱۲ سال تحصیل هیچ هنری ندارند.

رییس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: از آنجا که مهارت نیست، شغل هم وجود ندارد و به همین دلیل زمینه های ازدواج و مسکن جوانان هم بدون شغل فراهم نمی شود و اینها عواملی برای افزایش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد و وقت گذارنی های بیهوده جوانان در ماهواره و فضای مجازی می شود.

وی با تأکید بر اینکه مهارتی را بهتر است یاد گرفت که مفید و سودمند باشد، تصریح کرد: از آنجا که در اسلام کار ننگ نیست با مهارت آموزی می توان زمینه های اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرد.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه علاوه بر آموزش و پرورش و دانشگاه ها، حوزه هم نیازمند تحول است، اظهار کرد: در شرایط حاضر بسیاری از افراد حوزوی هستند که درس خارج را گذرانده اند ولی مجتهد نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با انتقاد نسبت به برگزاری همایش ها و بزرگداشت و اجلاس ها و کنفرانس به فراوانی در کشور، گفت: طرح تحول فایده ای ندارد مرد تحول لازم است.

وی با تأکید بر نیازهای امروز جامعه جدا از مصوبات و بخش نامه های اداری، گفت: در حال حاضر کشور نیازمند صد تا روحانی مثل نواب صفوی و از طرفی صد تا کت و شلواری مثل شهید چمران است که بتوانند تحول را ایجاد کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 7